• Maliinka

Vart kommer man 2 personer för 5000 kr? Weekend

Ja, omkring 5000 kr är vår budget och vi skulle verkligen vilja komma iväg på någon lite romantisk eller kulturell weekend i sommar. Sista minuten funkar inte då vi måste ha barnvakt. Vi har aldrig rest tillsammans innan. Ni som har lite koll, vart kan man komma för den summan? Några romantiska tips? Det är en liten minitripp vi ska göra för att fira ettårig bröllopsdag =)

• Svar på tråden Vart kommer man 2 personer för 5000 kr? Weekend
  • Frk Svår

Är 5000 budgeten för enbart resa + hotell eller ingår även fickpengar, mat, shopping osv i den summan?

Är det bara resa + hotell tänker jag osökt på Paris eller Barcelona. Har iofs bara varit i Paris själv men vill gärna till Barcelona. Går relativt billiga flyg dit också.

• Maliinka

Ok, ska kolla upp Barcelona! Min man vill inte till Frankrike, han har varit där tidigare och gillar det inte =)

Egentligen är väl 5000 hela budgeten, men vi kan nog lyckas spara ihop lite extra så att vi kan ta fickpengar och mat etc vid sidan av de 5000 =)

TAck för tips =)

• jkallo

Med Norwegian airlines kan ni hitta bra pris på flygbiljetter till Barca! Billigt boende kan ni oxå hitta,
    kika på hotels.com.
    Kan rekommendera Barca, mycket trevlig stad.
    Vill man till Paris eller Rom har Ryanair billiga flyg, boende hittar ni oxå på hotels.com.
     Båda jättemysiga städer 

• Frk Svår

Budapest ska även vara en vacker stad som jag gärna vill besöka. Tror att det kan vara billigare än Barcelona...

• Miss Lau

Vi åkte till London för ca 4000 kr förra sommaren. Flyg och tre nätter på ett centralt och okej hotell. Annars går det ju lågprisflyg till många ställen nu för tiden.

• hemlig02
    Frk Svår skrev 2011-02-16 09:40:33 följande:
    Budapest ska även vara en vacker stad som jag gärna vill besöka. Tror att det kan vara billigare än Barcelona...
    Budapest kan jag varmt rekommendera! Jag var dör för 2 år sen och älskade det! Åker ni dit så tycker jag att ni ska gå till Kiraly-badet! Ett underbart gammalt bad, känns som man blir förflyttad några hundra år tillbaka i tiden eller nåt! Dock tror jag bara att det är på söndagar som det är öppet för både damer och herrar samtidigt.
  • Jagsjälv

Ryanair har billiga flyg till Milano/Bergamo. Bergamo är urmysigt och det finns många andra spännande städer där i närheten som det är lätt att ta sig till med buss el tåg. Italien är ju romantiskt dessutom, och fullt av kultur av de olika slag.

• fröken skywalker

Edinburgh är en jättefin och mysig stad. Där får du kultur och romatik i ett! Bl a RyanAir flyger dit  hyfsat billigt. Kort flygtid och kort transfer till city. Älskar Edinburgh!

Prag är ju också jättefint.

Rom skulle jag vilja åka till, men kanske inte på sommaren. Snarare vår eller höst. Fast Rom blir kanske svårt att komma undan med 5000, om det är 5000 för två?

• sisterinlaw

Budapest eller Milano röstar jag på! Wizzair till Budapest och Ryan till Milano. 

Lilla B 100813
  • Veladis

Ryanair flyger till Malta också. Där var vi förra våren. Det tar drygt 3 timmar att flyga, och då är man nästan i afrika...
    Medelhavet, kultur, pittoreska restauranger.
    Flygbiljetter för några hundralappar, hotell tre nätter för nån tusenlapp eller så...

• Maliinka
    Veladis skrev 2011-02-16 19:09:55 följande:
    Ryanair flyger till Malta också. Där var vi förra våren. Det tar drygt 3 timmar att flyga, och då är man nästan i afrika...
    Medelhavet, kultur, pittoreska restauranger.
    Flygbiljetter för några hundralappar, hotell tre nätter för nån tusenlapp eller så...
    Oj, nu när jag kollade att flyga till Malta från vår stad så var det billigaste som kom upp över 15000... Fast vi kanske åker under en dyr period, omkr 16 - 19/6.
  • Esmiso

om ni inte absolut vill utomlands kan jag slå ett slag för Tylösand spa. ligger precis vid en underbar lång sandstrand och är toppen!

• windfalls

Jag var nyligen i Dublin på en weekend, tre nätter på hotell. Jag åkte ihop med en kompis och vi betalade 1500/pers för resa och hotell, så 3000 sammanlagt :) Vi kollade även London och det låg på ungefär samma priser.
    Gå in på Ryanair.se och kolla, där kan du boka både flyg och hotell.

Dublin var helt underbart och kommer garanterat att åka tillbaka dit fast då kanske på sommaren istället så att man kan njuta mer av det vackra landskapet :) 

Hoppas ni kommer iväg på en mysig resa :) 

• Mamma 24 7

Paris? Har inte varit där men det är väl romantiskt?

• NinaP

Jag röstar också på Dublin en helt underbar stad! Vi var där i början av okt och det var hur bra som helst och tror att det är ännu bättre under sommaren. Dock vet jag inte vad det kostade när vi åkte för vi hade turen att bli bjudna på resan i samband med att sambon min blev 30.

• mosterYster

Vi var i Ungern på en av våra två bröllopsresor. Flyg till Budapest och sedan tåg till Sopron. Jag föreslår att ni stannar i Budapest om det bara handlar om en weekend. Härlig stad, mycket moderata priser och tokfint på sommaren. Drick massor av "Pezsgö", det lokalt producerade mousserande vinet - det kostar inte mer än ett glas vanlig läsk... Drömmer Uttalas "päschgööö".

Svar på tråden Vart kommer man 2 personer för 5000 kr? Weekend