lillaperfect skrev 2011-02-16 11:17:42 följande:
Va roligt, vilken av grenarna tyckte du va värst/roligast?
Ja ifall jag är i bra form till 2012 så kör jag det då. Jag är rätt mkt nybörjare inom alla grenarna. Här är det fortfarande is på vägarna så vågar inte ge mej ut och springa ännu.
Så har tänkt mjukstarta nu med spinning/crosstrainer 3dgr i veckan och simning 1dag. sedan utöver det lite power yoga och ridning bara för att det är roligt tills att det går att börja träna ute.
ser det för lätt ut? eller bör jag lägga in någon annan typ av träning också nu i början? =)
Värst var skidorna men vi hade inte världens bästa väder. Det var full sol, ca 3-4 plusgrader, vi startade i näst sista startledet och spåren var i det närmsta obefintliga (vi åkte alltså runt i en blöt, grynig sörja...). Raksträckorna som man trodde skulle bli de lätta delarna blev tokjobbiga för nästan all energi gick åt till att hålla balansen, om det är spår behöver man ju bara tänka på att ta sig framåt. Det var köer i nerförsbackarna och många tog t o m av sig skidorna och gick ner.
När det var dags för lidingö tjejlopp var jag skadad så jag gick banan runt. Kan dock avslöja att den var väldigt jobbig även vid en rask promenad och om jag joggat hade jag nog tyckt att den var värre än tjejvasan. Jag hade hört talas om abborrbacken och försökte mentalt förbereda mig men vad jag inte förstått var att man mer eller mindre sprang upp på ett mindre berg och sedan ner igen. Det var en lång seg uppförsbacke som avslutades med abborrbacken som nästan var lodrät (kändes så iaf

). Sedan när man var lagom mör i benen var det dags att springa (eller i mitt fall gå) i utförsbacke. Vissa var så slut i benen att de ramlade så det är smart att träna mycket terräng innan loppet. Alternativt kan man ju gå om man känner för det.