NUPP-KUB
Måste fråga. Vad är det för skillnad på NUPP och KUB? På måndag ska jag göra ett NUPP-test har aldrig hört talas om Kub.
Måste fråga. Vad är det för skillnad på NUPP och KUB? På måndag ska jag göra ett NUPP-test har aldrig hört talas om Kub.
http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/scans/nuchalscan/
NUPP mäter man endast nackspalten och får sedan en "risksiffra", vid KUB lägger det även till ett blodprov och mammans ålder för en mer exakt uträkning. Dock är båda metoderna endast en fingervisning och inget exakt.
se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/s.../
NUPP mäter man endast nackspalten och får sedan en "risksiffra", vid KUB lägger det även till ett blodprov och mammans ålder för en mer exakt uträkning. Dock är båda metoderna endast en fingervisning och inget exakt.
Ja men då är det säkert ett KUB du ska göra, bara det att de kallar det för ett NUPP tror jag. Men bra de tagit blodprov, för den siffran du får då blir ju lite mer tillförlitlig.
Från början fanns ju bara NUPP och sedan tillkom KUB, så kan tänka mig att många fortsätter kalla det NUPP av vana. Tror inte så många gör endast NUPP längre heller, då KUB är lite mer tillförlitligt, men ordet hänger kvar. Lycka till ! Vi gjorde KUB och häftigt att få se den lilla , även om man var orolig inför siffran som skulle bli, men allt gick bra.
Nu har vi gjort det Det gick jättebra 1:7832 fick vi
Härligt . Lycka till med allt nu!
Tack så mycket
*viskar* vi plussade i onsdags kväll, så jag hoppas det går vägen så vi också får göra KUB snart .