Hej, kanske sent svar men jag är ny medlem, jag gjorde en TVT i fredags (!!) på Östra sjk, Gbg. Stannade över dagen, op var lyckad enl läkare själv tyckte jag det var väldigt jobbigt innan, spände mig/var ledsen tyvärr gick ej den känslan över så jag fick dubbel dos av lugnande/smärtstillande så jag minns inget från op och låg på uppvaket på narkosen 1,5 h efter innan jag kom ner på avdelningen igen. Op görs ju annars i lokalbedövning med lite lugnande under själva bedövningen, sedan skall man provocera fram hosta efter det satt fast bandet under urinröret men det har jag inget minne av... Är öm över underlivet/buken har ätit smärtstillande (Diklofenak+panodil+ Tradolan) först idag två dagar senare börjar smärtan släppa. Nu blir lugnt på en månad med gympa, samlag, bära tungt m.m. helt ok om detta nu hjälper mina ansträningsinkontinens besvär sedan 7 år så är det grymt. Har hostat lite idag känner inget läckage än så jag tror och hoppas allt har gått vägen.
Ps. fick remiss från gynekolog/barnmorska om utredning på Sahlgrenska, fick fylle i "kisselista" 2 dygn men slapp det där "ylla upp blåsan med vatten och hoppa/hosta/studsa testet" pga jag hade hunnit träffa läkare innan och var godkänd för op.
Trots det var jobbigt innan och jag behövde mkt lugnande/smärtstillande så rekommenderar jag alla att söka för sina besvär, jag är en 26-årig mamma som hoppas på att äntligen kan springa till bussen, hosta, gympa utan att läcka.