• Anonym (blöjbyten)

Hur många blöjbyten per dag?

Hur många gånger byter ni blöja på er bebis? Min unge är 6 mån och vi gör endast åt 3 blöjor per dygn (om det inte har bajsats då såklart).

• Svar på tråden Hur många blöjbyten per dag?
  • Saralito

Vår dotter är fem veckor ca och vi byter någonstans mellan sex och åtta blöjor per dag skulle jag tro.

• Anonym

Jag bytte varje gång hon hade kissat eller bajsat. Bra dagar, när det mesta kom på pottan, 1-2 blöjor, plus en nattblöja. Dåliga dagar - upp emot 10 blöjor plus nattblöja.

• Anonym
    Anonym (blöjbyten) skrev 2011-02-16 12:07:48 följande:
    Hur många gånger byter ni blöja på er bebis? Min unge är 6 mån och vi gör endast åt 3 blöjor per dygn (om det inte har bajsats då såklart).
    Låter lite. Om ni inte är utan blöja mycket.
  • Anonym (blöjbyten)
    Anonym skrev 2011-02-16 12:11:05 följande:
    Låter lite. Om ni inte är utan blöja mycket.
    Nej alltid blöja på i stort sätt. Byter på morgonen vid 10, sen vid 15-16 och innan natten vid 20-tiden. Tycker också det låter lite men behövs inte oftare...
  • Anonym (.)

Ca 8 ggr/dygn. Jag skulle inte vilja ha en kall kissblöja på mig så tycker därför inte att min dotter skall behöva ha det heller!. Tycker 3 ggr/dygn låter väldigt lite...

• Anonym (blöjbyten)
    Anonym (.) skrev 2011-02-16 12:13:49 följande:
    Ca 8 ggr/dygn. Jag skulle inte vilja ha en kall kissblöja på mig så tycker därför inte att min dotter skall behöva ha det heller!. Tycker 3 ggr/dygn låter väldigt lite...
    Det verkar absolut inte som att han har ont av det så klart, men kanske borde lägga in ett extra byte....hmmmm
  • Anonym (j)
    Anonym (blöjbyten) skrev 2011-02-16 12:07:48 följande:
    Är typ samma här men brukar bli 4byten. vid 9 på morgonen, runt lunch, en på eftermiddagen och runt 20.00 på kvällen.

Kanske beror på hur mycket barnen äter, jag menar det ska ut också :)
  • Anonym
    Anonym (blöjbyten) skrev 2011-02-16 12:13:44 följande:
    Nej alltid blöja på i stort sätt. Byter på morgonen vid 10, sen vid 15-16 och innan natten vid 20-tiden. Tycker också det låter lite men behövs inte oftare...
    Det måste vara obehaglit för bebsien? Fatta vad varmt och tätt det blir med en blöt blöja så länge.

Prova själv och se hur bekvämt det är..
  • 8Viola2

5ggr per dag skulle jag tro är vanligast, vissa dagar runt 8ggr.
    Min tjej är 8mån

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie 29/5-10 ♥
Svar på tråden Hur många blöjbyten per dag?