• Lindelo

Söker svar

Hej, jag är 42 år. Gift utan barn. Egen företagare tillsammans med min man. Vi har ett superbra förhållande. Vi är som bästa kompisar och har jättebra kommunikation om allt.....förutom när det kommer till sex. Där tar vår gemenskap slut! Jag har en nästan obefintlig sexualdrift, min man har en normal - ej överdriven drift.

Jag har ångest för jag vill ha en mer normal sexdrift men känner att det tar emot. När vi väl hamnar i sänghalmen är allt jättebra, det är bara att det är ett jättesteg för mig att komma dit. Jag känner ingen lust, är trött osv.

Jag tycker synd om min man. Häromdagen fann jag ut att han tittat på en porrsajt på en avsugning av en rysk kvinna. Jag kände mig helt avdomnad. Konfronterade honom och han blånekade mig rakt i ansiktet. jag låtsades som ingenting och på morgonen erkände han att han hade tittat men inte kört filmen - så att säga.

Känslorna som rusar runt i huvudet nu gör mig illamående! Jag känner mig sviken, besviken, ledsen, arg, känner hån gentemot min man könsdrift, känner mig skyldig för min låga könsdrift....Han har lovat att aldrig komma närheten av datorn igen, vilket jag tycker är svårt och lite barnsligt men han vill väl att jag ska lita på honom igen.

Jag kom på mig själv i morse när han gick upp innan mig - jag tänkte: undrar om han ska gå till datorn och titta på den där porrsajten nu när han tror att jag sover. Efter den tanken sköljde ett illamående över mig. Jag känner mig helt avdomnad, vet inte hur jag ska tackla detta.

Jag skulle vilja veta hur jag medicint kan höja min sexdrift så jag kan vara med min man på ett mer regelbundet stadie. Det är ingen idé att föreslå semester för det har vi inte råd med och vi har ingen som kan passa alla våra hästar, hundar m.m. Snälla hjälp mig! Jag vill fortsätta vara gift med denna underbara man! Jag tror inte han orkar med detta länge till.
  • Svar på tråden Söker svar
  • sexologen

Hej!
    Du skriver att du har en nästan obefintlig sexualdrift, men att när du har sex med din man så fungerar allt bra tom jättebra. Fokusera på detta! Försök att i vardagen få tid till att tänka och fantisera kring då du och din man har sex. Tänk på det som du tycker fungerar jättebra och det ni gör tillsammans. Det låter som att du har ett mycket bra förhållande med din man. Njut av det. Prata med din man och berätta hur du känner. Vad kan ni göra för att steget inte ska kännas så stort för dig att komma till sänghalmen? Försök att uttrycka dig så tydligt som möjligt och fundera ut vad du vill ha av honom och vad du/han/ni kan göra för att känna mer lust i vardagen. Sex kräver närvaro och lugn och ro, men det är en myt att alla har så bra sex just på semestern.

Det satsas inte så mycket på att ta fram läkemedel för kvinnors sexuella svårigheter, det som finns att tillgå är testestoronplåster men dessa ges enbart till kvinnor som genomgått vissa kirurgiska ingrepp och hamnat i kirurgisk menopaus(klimakterie) och som samtidigt står på östrogenbehandling (för att undvika virilisering).

Jag tror att du och din man kommer att finna på lösningar för att hitta till din lust och att ni kommer att få ett tillfredsställande sexliv om ni lyfter den situation ni är i idag, pratar med varandra och finner mer tid till att vara själva med varandra i sänghalmen.

Lycka till!
    Sara

Svar på tråden Söker svar