• Fjorren

Bästa försäkringsbolaget för barnförsäkring - vilket är ni mest nöjda med?!

Jepp......vi vill nu byta försäkringsbolag för våra barn; har varit missnöjda med det bolag vi har haft tills idag så nu har vi fått nog!

Det är ju en hel drös med olika bolag man kan välja mellan och jag känner att jag inte blir så mycket klokare när jag försöker surfa runt på nätet.... - så tänkte nu höra med er vilket bolag ni är nöjda med och vart ni har era barn försäkrade?
    Är det bra pris och VARFÖR är ni nöjda med er försäkring, har ni nåt bra exempel kanske?

Så kan man kanske bli lite klokare på det här sättet

Tacksam för alla input ni kommer med

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804. Flingan BF 110711 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • Svar på tråden Bästa försäkringsbolaget för barnförsäkring - vilket är ni mest nöjda med?!
  • alice mamma

Vi har trygg hansa. Dyrt men bra! Vid olycksfall mm ringer vi bara, behöver ej skicka in kvitto på akutbesök. Ärret min dotter hade efter en knäoperation som blev fult fick hon många tusenlappar för utan massa tjafs. Men som sagt, säkert inte det billigaste bolaget.

• humma

Har If och är absolut nöjda, tror att Trygg Hansa är jättebra också.
    Tror vi betalar knappt 1500:-/år och det har aldrig varit några problem med dem.
    De avslog en gång en ansökan om ersättning på ärr för dottern men vi skickade tillbaka och skrev att vi inte var nöjda med deras bedömning och fick en ny bedömning. Snabba handläggningar, trevligt bemötande och tydligen fungerar det även om man måste "överklaga"!

• Fjorren

LF har jag min hemförsäkring hos; kunde kanske vara smidigt att byta barnförsäkringen dit så man har försäkringarna samlade...

Har hört att Trygg Hansa ska vara bra, sedan tidigare oxå... - har ni nåt bra exempel på hur de varit hjälpsamma och smidiga när ni behövt deras hjälp kanske??
    Bra att ni fick pengar vid er dotters ärrbildning... - det är en av sakerna som vi hållt på och tjafsat om med vårt försäkringsbolag tills nu.....suck...

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804. Flingan BF 110711 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • alice mamma
    Fjorren skrev 2011-02-16 13:48:44 följande:
    LF har jag min hemförsäkring hos; kunde kanske vara smidigt att byta barnförsäkringen dit så man har försäkringarna samlade...

Har hört att Trygg Hansa ska vara bra, sedan tidigare oxå... - har ni nåt bra exempel på hur de varit hjälpsamma och smidiga när ni behövt deras hjälp kanske??
    Bra att ni fick pengar vid er dotters ärrbildning... - det är en av sakerna som vi hållt på och tjafsat om med vårt försäkringsbolag tills nu.....suck...
    Ja bara att slippa skicka in kvitto vid akutbesök är väl smidigt. Sedan tycker jag de är trevliga i telefon. Som sagt ärret var inga problem. Kläder som gått sönder vid olycka inga problem med ersättning. Det enda vi tjafsat om var en knäskada ( där sedan vi fick pengar för operationsärret), de hävdade att skadan i knät ( avsliten muskel) skulle räknas som korsbandsskada ( vilket man ej skulle få pengar för) men efter några turer så gav de med sig. Jag är insatt i sjukvård och ortopedi så jag använde mig av min kunskap :)
  • correadde
    alice mamma skrev 2011-02-16 13:54:26 följande:
    Ja bara att slippa skicka in kvitto vid akutbesök är väl smidigt. Sedan tycker jag de är trevliga i telefon. Som sagt ärret var inga problem. Kläder som gått sönder vid olycka inga problem med ersättning. Det enda vi tjafsat om var en knäskada ( där sedan vi fick pengar för operationsärret), de hävdade att skadan i knät ( avsliten muskel) skulle räknas som korsbandsskada ( vilket man ej skulle få pengar för) men efter några turer så gav de med sig. Jag är insatt i sjukvård och ortopedi så jag använde mig av min kunskap :)
    Hej!
    Hur långt fick du gå för att dom skulle ge sig och ge ersättning för knäskadan?
    Vi har själva en situation med Trygghansa (Barnförsäkring) där dom inte vill betala ut pengar för en fingerskada som vi tycker att det borde vara självklart för att fingertoppen slets sönder i en dörr, och efter operationen så är fingertoppen krokig och nageln är betydligt större än alla andra fingrar.. Men dom anser att det inte är tillräckligt synligt för att få ersättning.. Har överklagat och fick samma svar så nästa steg är väl försäkringsnämnden..

Är det någon som har liknande erfarenheter av såna här ärenden? Är det nån mening att ta det vidare till försäkringsnämnden mm..

MVH
Svar på tråden Bästa försäkringsbolaget för barnförsäkring - vilket är ni mest nöjda med?!