Vad och hur äter era 6månaders-bebisar?
Jag är lite nyfiken på hur det ser ut för andra.
Min son är 6 månader och äter/dricker fortfarande främst mjölkersättning. Han gillar mat, men han äter aldrig särskilt mycket. Jag brukar ge honom både hemgjord mat och burkmat. Äter han burkmat äter han mindre än en halv liten burk åt gången och då kan jag tillägga att det är den han föredrar, tji fick jag :p
Banan spottar han bara ut och då har jag ändå testat att ge ett par gånger. Gröt funkar också. Fruktpuréer av olika slag har jag inte testat än pga att jag gärna vill se att han äter ordentligt med riktig mat först, borde jag testa med fruktpuréer ändå kanske? Jag har varit "orolig" för att han ska få smak för det söta och börja rata den riktiga maten i stället.
Han har fått riktig mat sen han var 4 månader, till en början åt han kanske 2-3 teskedar och jag trodde att han vid det här laget skulle ha börjat äta åtminstone en liten burk, men icke.
Jag brukar ge honom riktig mat vid lunch och sen vid middag, men då får han alltid ersättning eller välling efteråt eftersom att han sällan äter tillräckligt mycket. Jag vill absolut inte skynda på honom, utan han måste få ta det i sin egen takt. Men som sagt, det vore spännande att höra hur andra barn i ungefär samma ålder äter :)