• Anonym (bruttan)

Dallermage eller inte?

Detta är något jag tänkt en del på sista tiden då jag gått ner 50kg samt fött barn och magen är väldigt hängig för att inte tala om brösten, sorgliga små påsar..Jag har redan bestämt mig för plastik-op, men skulle vara intressant att se hur ni andra tänker där ute.

Det är ju lite känsligt ämne känns det som, mammor ska vara stolta över sina magar, dom har gjort fantastiska barn osv, men ska man inte känna sig sexig för det? Hur sexig känner du dig med dallermagen? Står jag på alla fyra hänger magen och brösten härligt osexigt långt ner, det finns inte en chans att jag skulle acceptera det här.

Det är ju lite speciellt också eftersom jag gått ner så pass mycket i vikt, jag har inget problem med bristningarna och vill inte få en superplatt rutmage, lite degigt har jag absolut inget problem med det är hänget som stör mig. Hade jag "bara" fött barn hade jag nog inte tänkt mer på det.

Om du fick välja, en partner med ett ärr  i troshöjd från höft till höft, eller en väldigt hängig mage, vad skulle du välja då, ärligt ?

Här är en bild:
    www.aboardcertifiedplasticsurgeonresource.com/plastic-surgeon/1222281258/8560.jpg 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dallermage eller inte?
  • redneck girl

jag har daller,men det får dillra bäst de vill. min gubbe älskar min mage .och det här är ju jag..nio knoddar har huserat nio månader var där inne. känner mig sexig när jag rullar runt i sängen ( sen om jag är det är ju en annan femma ;) )

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Anonym (bruttan)

ja så länge du är nöjd är det ju det viktigaste :)

jag skulle kanske inte bry mig lika mycket om jag inte var så pass ung som jag är heller.. 

• dlk

Av de där två bilderna är det nog bara en blind som föredrar den vänstra.

• Matillin

Instämmer med föregående talare

• Anonym (bruttan)
    dlk skrev 2011-02-16 17:14:51 följande:
    Av de där två bilderna är det nog bara en blind som föredrar den vänstra.
    eller någon utan händer? :P skämt o sido, ja jag tycker det också. hur mycket man än älskar sin partner skulle man troligtvis föredra mindre daller..
  • AhlisBlekinge

Jag har inte röstat på något av alternativen, det kan jag inte.

Om jag är tillsammans med en kvinna och hon föder vårt/våra gemensamma barn, och vi är/har varit förälskade i varandra, sen senare i livet älskar varandra, så nog sjuttsingen skulle jag älska henne och hennes kropp ändå.
    I alla fall om hon själv älskar/accepterar sin kropp och tycker att hon är snygg/sexig.

Skulle jag däremot träffat "två" nya kvinnor, som jag inte har haft någon tidigare relation till, så skulle jag nog föredra en kvinna med ärr, kanske. Det beror till stor del som jag skrev innan hur hon förhåller sig till sin kropp.

Vet inte om mitt svar hjälper dig. Men det viktigaste är att du mår bra och trivs med dig. Sen hur du gör det är väl mindre viktigt?

• Anonym (bruttan)
    AhlisBlekinge skrev 2011-02-16 19:35:51 följande:

Jag har inte röstat på något av alternativen, det kan jag inte.

Om jag är tillsammans med en kvinna och hon föder vårt/våra gemensamma barn, och vi är/har varit förälskade i varandra, sen senare i livet älskar varandra, så nog sjuttsingen skulle jag älska henne och hennes kropp ändå.
    I alla fall om hon själv älskar/accepterar sin kropp och tycker att hon är snygg/sexig.

Skulle jag däremot träffat "två" nya kvinnor, som jag inte har haft någon tidigare relation till, så skulle jag nog föredra en kvinna med ärr, kanske. Det beror till stor del som jag skrev innan hur hon förhåller sig till sin kropp.

Vet inte om mitt svar hjälper dig. Men det viktigaste är att du mår bra och trivs med dig. Sen hur du gör det är väl mindre viktigt?

Jo men absolut, det är ju två väldigt olika saker, förstår hur du menar!
  • Anonym (Bara du mår bra)

Bara du trivs med dig så är det lugnt med mig. Jag tänker inte rösta. Jag ser inget fel i varken dallermage eller ärr. Det är inte det som tilltalar mig i en person... =)

• Caranlachiel

Min mage är lite dallrig, den hänger också en del när jag står på alla fyra och det stör mig. Dock är brösten värre, de är obefintliga efter amning. Och jag tror att om jag opererar brösten så att brösten hamnar längre ut än magen (som det "ska" vara) så kommer magen inte vara en issue längre. Förutsatt att magen inte blir hejdlöst mycket värre efter nästa graviditet...

• redneck girl
    Anonym (bruttan) skrev 2011-02-16 17:12:12 följande:
    ja så länge du är nöjd är det ju det viktigaste :)

jag skulle kanske inte bry mig lika mycket om jag inte var så pass ung som jag är heller.. 
    jag hade två ungar när jag var 22 , och det har aldrig bekymmrat mig.men mår du inte alls bra så får du ju "fixa" det om du har möjlighet.du vet väl själv hur du vill ha det.
    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
Svar på tråden Dallermage eller inte?