Dallermage eller inte?
Detta är något jag tänkt en del på sista tiden då jag gått ner 50kg samt fött barn och magen är väldigt hängig för att inte tala om brösten, sorgliga små påsar..Jag har redan bestämt mig för plastik-op, men skulle vara intressant att se hur ni andra tänker där ute.
Det är ju lite känsligt ämne känns det som, mammor ska vara stolta över sina magar, dom har gjort fantastiska barn osv, men ska man inte känna sig sexig för det? Hur sexig känner du dig med dallermagen? Står jag på alla fyra hänger magen och brösten härligt osexigt långt ner, det finns inte en chans att jag skulle acceptera det här.
Det är ju lite speciellt också eftersom jag gått ner så pass mycket i vikt, jag har inget problem med bristningarna och vill inte få en superplatt rutmage, lite degigt har jag absolut inget problem med det är hänget som stör mig. Hade jag "bara" fött barn hade jag nog inte tänkt mer på det.
Om du fick välja, en partner med ett ärr i troshöjd från höft till höft, eller en väldigt hängig mage, vad skulle du välja då, ärligt ?
Här är en bild:
www.aboardcertifiedplasticsurgeonresource.com/plastic-surgeon/1222281258/8560.jpg