• sweetmc

Hårfärg, blondering blev grå/silver

Hej, jag födde barn för 11 dagar sedan och tänkte nu passa på att färga håret och speciellt min extrema utväxt blond.
    Köpte L'oreal casting creme gloss - glossy blonds utan ammoniak och tänkte att min mörkblonda utväxt iaf borde bli ljusare och det som jag redan har väldigt ljust bara blir som det varit, men icke, nu blev min utväxt ungefär densamma som den var fast en liten skiftning av ljust och den ljusa blev silver/grått, jag undrar om nån varit med om detsamma eller om någon har ett tips på vilken brun färg jag ska köpa`? Mitt hår pallar inte med att jag färgar det/bleker det igen =( Så jag får helt enkelt nöja mig med att jag har hår fastän min blonda färg försvinner =(....

Alla tips välkomnas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-16 18:34
    Dessutom tänkte jag fråga om förlossning kan påverka håret på något sätt eftersom det är mycket hormoner kvar i kroppen och så?

• Svar på tråden Hårfärg, blondering blev grå/silver
  • ciniz

färgade utväxten för några  månader sen o de slutade med att resten av håret blev gult typ så använde silvershampoo o då blev de grå lila o utväxten blev skit bra...men efter några tvättar blev de typ vitt som jag ville ha det men nu vill jag färga utväxten igen.är gravid i vecka 36 o funderar på o jag ska färga utväxten innan förlossningen eller efter  =/ men e rädd att utväxten kommer bli typ gul...de e jätte svårt aaaaaaa

• lavendeln

Om du ändå tänker färga det brunt så kan du lika gärna köpa en blond färg, typ guldblond. utan blekmedel. Om du nu inte vill vara mörkhårig förstås Men vill varna från att färga blont hår mörkt hemma, många ggr när jag gjorde det så har det skiftat grönt. Välj isf en färg med aningens rött i, då har jag klarat mig undan det gröna 

• lavendeln

Hahaa nu såg jag att det var en gammal tråd! Hoppas du är fin i håret nu då

Svar på tråden Hårfärg, blondering blev grå/silver