• lillamye

    färglös avföring?

    min dotter åkte på magsjuka förra veckan och hade därmed diarre några dagar men sen i söndags har det varit fast MEN färglöst?


    aldrig sett detta förut va kan de vara?


    dagis trodde de kunde va gluten?men jag sj tror de är efter magsjukan


     


    nån som vet?

  • Svar på tråden färglös avföring?
  • Pickeli

    Är bajset fast men genomskinligt eller? jag förstår inte vad du menar med färglöst riktigt :)

    Känns ganska naturligt att det skulle vara av magsjukan eftersom hon fått det efter magsjukan. Det har inte varit normalt i färgen sen dess eller?

    Bajset kan vara lite konstigt i både färg, lukt och konsistens efter en magsjuka!


    Google it!
  • Tainted

    genomskinligt bajs? coolt :D
    nej men skämt åsido, så länge det inte är grått så är det ingen fara.

  • lillamye

    ja bajjset är fast men ingen färg på som vitt typ.

    ja jag tror ochså de är av magsjukan o vill avakta för gluten ska det komma så där
    plötsligt?
    inte klagat på magont och så hon är ju ändå snart 5 och kan säga var hon har ont och så.

  • Tainted

    är det vitt och mot det ljusgråa hållet så ska man åka och kolla det direkt, kan vara gallan som det är fel på och det kan komma plötsligt om jag inte minns fel. ring 1177 iaf, och kolla. det skulle jag gjort

  • Karolinan01

    Färglös avföring brukar tyda på att man inte ätit tillräckligt med fett på länge, vanligt förekommande om man går på vissa dieter.

  • lillamye

    ja hon har ätit mkt lite efter magsjukan inte fått tillbaka all aptit ännu

    kan de va så att hon äter för lite?

  • lillamye

    men problem med gallan då har man väl magont med el?

  • Tainted
    lillamye skrev 2011-02-16 21:01:08 följande:
    men problem med gallan då har man väl magont med el?
    antar det, men inte säker. som sagt jag skulle ringt 1177 och kollat, bättre att ringa en gång för mkt än för lite
  • vittra

    Vår dotter hade vit avföring efter en magsjuka en gång. Vi ringde sjukvårdsupplysningen men de sa bara att det högst troligt berodde på magsjukan. Men om det fortsatte skulle vi åka in. Det gjorde det inte.

    Om det nyss har varit magsjuka så är det ju rätt långsökt att tro att det har med gallan att göra eller något annat allvarligt.

  • vittra

    Läste det där om för lite fett nu, det kan ju stämma eftersom de knappt alls äter när de är magsjuka så...
    Faktiskt så hade hon ett extremt starkt behov av fett en period, alltså käkade bara rent smör och ville ha mer och mer osv. Kan ha varit efter en sådan magsjuka men minns inte riktigt...

  • lillamye
    vittra skrev 2011-02-16 21:14:15 följande:
    Vår dotter hade vit avföring efter en magsjuka en gång. Vi ringde sjukvårdsupplysningen men de sa bara att det högst troligt berodde på magsjukan. Men om det fortsatte skulle vi åka in. Det gjorde det inte.

    Om det nyss har varit magsjuka så är det ju rätt långsökt att tro att det har med gallan att göra eller något annat allvarligt.
    hur länge hade hon ljus avföring?
  • lillamye

    va är bra fett att ge marn i matväg?

    är hon fortfarande magsjuk tror ni så hon bör vara hemma från dagis?

  • vittra
    lillamye skrev 2011-02-16 21:20:51 följande:
    hur länge hade hon ljus avföring?
    Hon hade det bara vid ett tillfälle
    lillamye skrev 2011-02-16 21:22:12 följande:
    va är bra fett att ge marn i matväg?

    är hon fortfarande magsjuk tror ni så hon bör vara hemma från dagis?
    Smör är helt ok att ge och barn brukar ju gilla att ha mycket smör på mackan tex. Sen grädde, fet yoghurt, creme fraiche osv är ju också bra. Dippa grönsaker i någon kall sås på creme fraiche kan ju vara ett bra sätt att få i sig lite fett!

    Använd inte lättprodukter till ett växande barn, de behöver mycket mer fett än vuxna så fullfettprodukter är att rekommendera.
Svar på tråden färglös avföring?