• Jordgubben82

Kan man stava det båda Minea och Minnea?

Undrar om man kan stava flicknamnet Minnea på två sätt? vill stava det Minea eller det går inte blir det fel uttal?

• Svar på tråden Kan man stava det båda Minea och Minnea?
  • Linda1976

Ja, men det känns konstruerat och påhittat. Och hon kommer nog att få säga "Minnea - nä med EMMMM i början". när hon presenterar sig. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • MineasMamma
    Linda1976 skrev 2011-02-16 19:42:39 följande:
    Ja, men det känns konstruerat och påhittat. Och hon kommer nog att få säga "Minnea - nä med EMMMM i början". när hon presenterar sig. 
    Ja du, min dotter heter Minea och alla fattar att det är ett EMMMMM i början utan att vi behöver förklara det.
    Minea är vanligare än du tror.
    have a nice day
  • Sebastianfartilldotter

Trodde alla namn var "påhittade" och "konstruerade" från början. Tycker man kan ha den respekten att tycka vad man vill men inte alltid säga, sen kanske inte alla vill ha enligt din norm "normala-icke-konstruerade-namn-som-funnit-sen-tidernas-början namn". Typ Linnea,Martina,Emma och Alice. Sen så har inte folk hörsel nog att höra "EMMMMMMMMMMM et" i början är det ju inte hennes problem.

Personligen tycker jag Minea är jätte fint har hört att det kommer från Finland från början men inte helt säker.
    ont: tycker du kan stava både och.

Lycka till med ditt val av namn hoppas du väljer det du tycker är fint och inte för det finns idioter som bara sitter här för att klanka ner på saker och ting.

• Sebastianfartilldotter
    Linda1976 skrev 2011-02-16 19:42:39 följande:
    Trodde alla namn var "påhittade" och "konstruerade" från början. Tycker man kan ha den respekten att tycka vad man vill men inte alltid säga, sen kanske inte alla vill ha enligt din norm "normala-icke-konstruerade-namn-som-funnit-sen-tid ernas-början namn". Typ Linnea,Martina,Emma och Alice. Sen så har inte folk hörsel nog att höra "EMMMMMMMMMMM et" i början är det ju inte hennes problem.

Personligen tycker jag Minea är jätte fint har hört att det kommer från Finland från början men inte helt säker.
    ont: tycker du kan stava både och.

Lycka till med ditt val av namn hoppas du väljer det du tycker är fint och inte för det finns idioter som bara sitter här för att klanka ner på saker och ting.
  • Storbarnsmamman

För mig är Minea den rätta stavningen. Jag tycker Minnea ser konstigt ut. Fint namn förresten, funderar själv på det...

~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07 & Oliver -10 ~
  • Lyck4

Min dotter heter Minea ! Jätte fint namn. Fet härstammar från Grekland då det var namnet på
    En grekisk gudinna.. Har även fått det bekräftat då en "pappa på dagis" som är grek undrade om Mineas pappa är grej med tanke på att hon har ett grekiskt namn.. Så påhittat är det inte !!!

Svar på tråden Kan man stava det båda Minea och Minnea?