• God cares

Dreamgenii gravidkudde/amningskudde eller FormFix?

Min syster har erbjudit sig att köpa en amningskudde till mig som går att använda under graviditeten också, så nu väljer jag mellan Dreamgenii och FormFix. Ni som testat någon av dem, hur fungerar de som amningskudde? Dreamgenii är väl främst utformad som en gravidkudde (jag tänker alltså på den som man lägger bakom ryggen och mellan knäna) men det står ju att den ska gå att använda även som amningskudde, och FormFix verkar mer vara en amningskudde som även går att använda som gravidkudde.

• Svar på tråden Dreamgenii gravidkudde/amningskudde eller FormFix?
  • Bambisen

Dreamgenii alla dagar i veckan!

Det finns en anledning till varför denna kudde fått så många utmärkelser i Baby press världen över år efter år.
    Lite högre pris än Formfix tecx men kvaliteten och bekvämheten skiljer rejält.
    Finns för 759kr på www.babykul.se

/Nettan

• God cares

Tack för svaret! Jag köpte en sån, Dreamgenii, och fick den levererad förra veckan :) Den är väl ingen mirakelkudde direkt men väldigt bra att sova med och jag vaknar inte lika ofta som förr av ryggont.

• skånska

Hej God Cares,
    Jag håller med Nettan!
    Finns en anledning att denna kudden fått alla dessa utmärkelser!

Den kommer bara att kännas bättre och bättre allt eftersom du växer... och behöver mer avlastning!
    Mirakel är starka ord, och beror även på förväntningarna... men skönt att du inte vaknar lika ofta som förr av rygg ont!!!

För mig hjälpte den jätte mycket och jag har den fortfarande ibland då jag har ont i ryggen. (sonen är nu 2 år!)

Lycka till med magen och allt som kommer med det! ; D

Svar på tråden Dreamgenii gravidkudde/amningskudde eller FormFix?