Hur länge sover era ettåringar på dagen och natten?
Hej på er!
Som rubriken lyder: hur mycket sover era ettåringar?
Och vilka tider? Har de några uppvak på natten?
Tack på förhand!
Hej på er!
Som rubriken lyder: hur mycket sover era ettåringar?
Och vilka tider? Har de några uppvak på natten?
Tack på förhand!
Nu är sonen 14 månader och sover 11-12 timmar på natten och 2,5- 3,5 timmar på dagen (efter lunch). Alldeles nyligen slutade han med uppvak på natten (vid ca 13 månader) men har fram till dess vaknat i genomsnitt 2 gånger och då behövt hjälp att somna om. Nu vaknar han 1 gång enstaka nätter.
Vår yngste son är 13 månader. Han somnar vid 18.30-19.00 och sedan sover han fram till ungefär klockan 6 på morgonen. Ibland vaknar han ordentligt då och vill upp (detta är vanligast) och ibland somnar han om och sover fram till 7.30-8.00. Ibland vaknar han till på natten men somnar om inom en minut.
Dagtid sover han 1-2 timmar mitt på dagen.
19-07 och 1,5-4 timmar på dagen.
Okej, tack för svar!
Min son sover ca 11 h per natt och 1,5-2 h efter lunch. Vaknar ett par, tre gånger per natt just nu.
När slutade din son att äta på natten?
Han slutade äta (amma) på natten då när han började sova hela nätter (av sig själv) för en månad sedan. Men nu när han varit lite sjuk och vaknat en gång på natten har han fått en slurk i alla fall. Så helt borta är inte nattamningen.
Min tös somnar oftast runt 19.30 och vaknar runt 7 på morgonen. På dagen sover hon en gång, oftast, mellan 12-13.30.
Hon vaknar oftast minst en gång/natt, ofta mer. Ibland bara skriker hon i sömnen. En del nätter kan hon vakna heeeela tiden, var, varannan timme. I helgen fick hon flytta in i eget rum och faktiskt, så har hon sovit liiite bättre sen dess.
Vi slutade ge sonen mat nattetid, när han var ca 8 månader gammal.
Är det någon som matar sin ettåring fortfarande på natten? Vi är lite fast i vällingträsket...
Lia har inte ätit på natten sen hon var runt 6 månader, förrän för nån månad sen. Nu kan det plötsligt hända att hon vaknar och inte kan somna om utan välling, kanske 1-2 ggr/vecka händer det nu.
Milo äter välling varenda natt, vilket säket bara är en dum ovana. Men det är så svårt att bryta, man vill ju att alla ska få sova de stunder det går!