• emelie v

blivande mammor nära Västerås?

Att vara blivande förälder kan vara en livshändelse fylld av nya erfarenheter.  Skulle du vilja dela med dig av dina tankar och känslor inför föräldraskapet?  

Jag är en student vid det beteendevetenskapliga programmet i Västerås som ska genomföra ett uppsatsarbete. Jag är därför intresserad av att komma i kontakt med blivande föräldrar som kan tänka sig att bli intervjuade. Med fördel ska barnet förväntas komma under våren eller sommaren 2011. Intervju kan ske med dig som är ensamstående förälder eller med er som lever i parförhållande.   

Syftet med studien är att undersöka vilka tankar och förväntningar som finns kring föräldraskapet. Teman som kommer beröras i intervjun är tankar om barnet, föräldraskapet och den egna föräldrar rollen. Svaren kommer att anonymiseras och endast användas i forskningssyfte. Personuppgifter kommer behandlas konfidentiellt. Tidsåtgången förväntas vara 30-40 minuter.  

Om du är intresserad kan vi komma överens om tid och plats för samtal under februari samt mars.  

Vid intresse eller frågor tveka inte att kontakta mig via forumet, telefon eller mail!
    Emelie Vetso  tel. 070 5340 511       ewo09001@student.mdh.se

Svar på tråden blivande mammor nära Västerås?