någon annan som planerar ett syskon nu?:-)
Vår son föddes den 24 juli 2010, och vi har precis påbörjat den långa resan efter ett syskon, känns underbart! Någon annan som med är igång? kul isåfall att följas åt. Kram.
Vår son föddes den 24 juli 2010, och vi har precis påbörjat den långa resan efter ett syskon, känns underbart! Någon annan som med är igång? kul isåfall att följas åt. Kram.
Vi väntar nog 1 år till innan vi ska försöka. Vi måste köra med ivf då. :)
Vi tänkte också vänta något år. Iallafall till slutet av året kanske :)
Är jättesugen på en till.. Men får väl se när det blir.. Ekonomiskt sett kanske man borde vänta tills man vant sig vid den första lilla älsklingen:)
Såg nu det lilla My skrivit! Vår lilla flicka är också IVF-barn!!
Ja vi har 1 ägg i frysen så får se om den klarar upptiningen när man vill ha ett syskon annars så får man ju betala . Men jag vill inte vänta för länge innan nästa så nästa höst ska vi nog försöka tror jag.
Vi med.. Dom tog ut 17 ägg men bara 2 blev bra.. Så ett blev vår dotter och ett är i frysen.. Kostar det inte även om man har i frysen.. ?Om man redan har barn sen innan?? Var nånstans har ni gjort er IVF? På MVC Menade dom på att jag borde skaffa spiral för att "det kan ju ha ordnat upp sig efter en graviditet" känns la sådär troligt... Pco och troligen ingen passage i äggledarna... Blev ingen spiral eftersom man inte får bada på en vecka och vi har babysim.. Får väl se om det blir nån graviditet framöver annars får vi väl se om det går bra att tina upp embryot i frysen.. Är redan sugen på en liten till.. Men vore kanske smartast att vänta ett tag till.. Får la skydda oss sålänge
Nej det kostar inte för oss utan det ingår i våra 3 gratis försök , om man betalar vet jag inte vad som gäller tyvärr. Men nu när jag har blivit gravid på 2:a försöket så försvinner det sista gratis försöket jag måste ju betala om inte frysta ägget klarar sig.
Jag behöver inge preventivmedel för jag kan inte få barn utan IVF så det är ingen risk för oss att jag blir gravid ska isåfall vara ett stort mirakel isåfall. Jag saknar att vara gravid men inte göra om förlossningen eftersom det gick så mycket fel med Melinas.
Jaha, konstigt att det är så olika då.. Vi gjorde vårt IVF på Sahlgrenska Göteborg.. Men beror väl på var i landet kanske... Saknar också att vara gravid! Såå mysigt ju! Vad var det som gick fel då?? :-/ hoppas det går bättre nästa gång då! Skönt att slippa preventivmedel iaf :)
Först fick dom sätta igång mig men jag öppnades bara till 6 cm och när jag fick edan försvann värkarna. Morgonen efter beslutades kejsarsnitt där dom fick akutsöva mig för bedövningen tog inte på livmodern så när dom kom dit och skar så skrek jag rakt ut. Så nästa gång blir det lite mer planerat om det skulle bli nått knas.
Ooj! Vad jobbigt! Men skönt att det slutade väl iaf:) nästa borde väl gå bättre?
Ja jag hoppas det , men det brukar ju vara så att den andra går bättre än den första.
Vad skönt! Vilket datum föddes hon?
9 Juli är hon född.
Ok :)
Nyfiken, hur gick/går det? Blir det blev det några syskon ännu?
Vi har inte tänkt att försöka en på ett tag.
Våra lilla är född (eller liten är han väl inte längre :) ) 10 juli