• Hjärter Dam100

Nån som minns dessa barnprogram?

Nu ska ni få nåt att bita i, men ni brukar vara duktiga på att minnas och hitta saker så jag gör ett försök.

Jag minns fragment av två barnprogram, de borde vara från slutet av 80-talet/början av 90-talet.

* Det första handlar om nån flicka som är mycket hos sin farmor tillsammans med sin kompis Olle. Jag minns bara delar av introlåten bara typ: "När pappa jobbar över får jag va hos farmor", och "detta är min kompis och han heter Olle, han är nästan alltid glad" och "vi har alltid roligt när vi är tillsammans, Olle, farmor och jag". Hon som spelar farmorn såg verkligen ut som en snäll farmor.

* Det andra var om nån flicka som jag tror bor med sin pappa och de ska ha födelsedagskalas och då bygger de en anordning i taket för att skjutsa varmkorv i (tänk typ som Robin Hood gör med pengasäckarna i Kalle Anka på julafton).

Nån som minns detta och vet vad det kan vara? Eller har jag drömt? Kommer med spänning se om nån svarar i denna tråd Glad Det är kanske inga program jag vill se igen, men jag har fått dem på hjärnan och har tänkt på dem då och då så det vore kul att komma på vad det är så att jag kan släppa det sen.

• Svar på tråden Nån som minns dessa barnprogram?
  • 071001

Näe, känner inte igen alls, men kan säga att Kajsa kavat är det inte. Hon bor med sin mormor.

• vidarsmamma

Jag tänker att den första är om en kalle. fast jag kanske blandar ihop det? kalle som har ett klätterträd? nä´?:p

• Bluemint

Åh, jag känner igen den första du beskriver. Jag satt och sjöng med i sången kommer jag ihåg, men jag har verkligen ingen aning om vad programmet hette. Det är nog 80-tal tror jag iaf. Vill också veta nu ju

• Bordeaux

Jag känner också igen den första, men kommer tyvärr inte ihåg vad den heter.

• Bluemint
    Bordeaux skrev 2011-02-19 16:04:20 följande:
    Jag känner också igen den första, men kommer tyvärr inte ihåg vad den heter.
    Jag sitter fortfarande och försöker nynna fram låten känner jag..."Hej jag heter (Maja?) och jag är hos farmor idag" Låter det bekant?
  • Malman

Serien heter "Olle, farmor och jag" och det handlar om en flicka som heter Tove (spelad av Tove Norström). Hon är mycket hos sin farmor (Margreth Wievers) och leker med sin kompis Olle (Olle).
    Kommer mycket väl ihåg serien och skulle gärna vilja få tag i den igen. Någon som vet hur man gör?

mvh,
    Sara 

Svar på tråden Nån som minns dessa barnprogram?