• Anonym (vadärkåtförnågot)

Kombinations mediciner för ökad sexlust , när man äter ANTIDEPP?!

Någon som har tips på något bra man kan göra, alltså någon bra medicin eller något naturläkemedel som fungerar bra FÖR sexlusten när man äter antidepp ?

äter sertralin och min sexlust är lika med noll och vi har inget sexliv längre pga mig. Jag är aldrig kåt längre jag KAN inte bli upphetsad, det är såå svårt.. jag undrar hur ni andra löst det som äter tillexempel sertralin, citalopram osv.. har ni bytt medicin för den skull och det blivit bättre med sexlusten med någon annan medicin ?

Eller finns det någon tillläggs- medicin som kan fungera i kombination med SSRI ?

jag behöver akut hjälp och råd.. min läkare är inte alls insatt i det sexuella frågorna jag har, det här var helt främmande för henne och inte hennes område påstår hon, det enda hon sa var bara

"ja du kan ju prova att byta medicin om du vill ?"

och jag vill inte det helst för den här fungerar så bra för mig i övrigt , det är bara det här LUST problemet då.

Har hört något om två mediciner, en heter reboxetin, som man kan tilllägga (??) och en heter buspiron (?)

Någon med egen erfarenhet av det här ?!

• Svar på tråden Kombinations mediciner för ökad sexlust , när man äter ANTIDEPP?!
  • Anonym (vadärkåtförnågot)

ingen med samma problem ? puffffff

• walker

Bumpar och frågar samma som startaren av tråden

• walker

kanske skall lägga till att jag är man.

• konkelbär

Spelar väl ingen roll... Lika jävla irriterande att inte kunna få orgasm för det {#emotions_dlg.djavulsk}

Fick för övrigt byta från citalopram till venlafaxin just för dessa problem.. Visst hjälper det lite, jag känner lust och blir våt och sådär men kan verkligen inte komma.

• Anonym (utbildad)

Varken reboxetin eller buspiron är några undermediciner men det är ofarligt att prova. Har ni paroxetin kan ni låta bli att ta morgondosen den dagen ni planerar sex (inte jätteromantiskt, jag vet ;) för det går snabbt ur kroppen.

• Anonym

Cymbalta som är en antidepressiv medicin gjorde att jag gick från att inte ha haft någon som helst sexlust på hela 2 år till att vara kåt som ett djur, varje dag. I övrigt har medicinen inte hjälp mig överhuvudtaget med depression och ångest oavsett dos.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-13 15:16:59 följande:
    Cymbalta som är en antidepressiv medicin gjorde att jag gick från att inte ha haft någon som helst sexlust på hela 2 år till att vara kåt som ett djur, varje dag. I övrigt har medicinen inte hjälp mig överhuvudtaget med depression och ångest oavsett dos.

Glömde säga att jag är kvinna.
  • Astarte

Johannesört är ju känt som afroditicum (heter det va?). Bra att veta att det slår ut p-piller också. Annars rekomenderar jag Dita von Teese!!

• Fia 067

Äter oxå Cymbalta men inte tusan har jag någon lust.. Blir ju avis ;-/

• Rhea82

Har samma brist på sexlust, dock blir jag våt (inte kåt) Men det underlättar förstås lite.
    Men när man inte har lust är det ändå svårt. Va praktiskt taget nymfoman innan jag fick barn. Nu 4 år senare börjar jag tappa hoppet om att lusten ska återvända...
    Jag vill också gärna veta om det finns nåt mirakel där ute.
    Jag äter paroxetin men märker inte alls av nån sexlust om jag skulle avstå en dag från medecinen.

• Anonym (same here)

Puffar jag med!

Funderade på de där L'Argiplex eller vad de heter... Någon som vet något om dem?

Hade väl ingen vidare sexlust till att börja med eftersom att jag haft min depression i mååånga år innan jag äntligen tog mig i kragen och bad om medicin. Men sedan jag började med sertralin så är sexlusten som bortblåst... Dessutom är det skitsvårt att få orgasm, även på egen hand. :/

• 630

Sambon har liknande problem, sexlusten fanns kvar till en början iaf men han kan inte komma. Sen har väl det gjort att även sexlusten försvunnit då han vet att sex bara gör honom frustrerad.. Han äter Venlafaxin....

Svar på tråden Kombinations mediciner för ökad sexlust , när man äter ANTIDEPP?!