• kattengustav

Tjocka vita flytningar

Är i vecka 35 och har helt plötsligt fått tjocka vita flytningar. Nästan som slem eller vad man kan säga. Har haft en del flytningar innan, men då har dom varit lösare. I går när jag torkade mig var det ljusrosa också. Någon som varit med om detta och som kanske vet vad det kan vara? Är 2:a barnet, men kommer inte ihåg så mycket från första, blev igångsatt då 11 dagar tidigt pga. att fostervattnet hade minskat

• Svar på tråden Tjocka vita flytningar
  • loveyoo

Det låter som slemproppen

Min gick för 1 vecka sedan och jag är gravid i v 35 (34+1)

Hampus 2008 <3 Bebis bf Mars 2011 <3
  • kattengustav
    loveyoo skrev 2011-02-17 13:22:53 följande:
    Det låter som slemproppen

Min gick för 1 vecka sedan och jag är gravid i v 35 (34+1)
    Då är vi nästan lika, jag är i v. 35 (34+4). Jag hoppas att det snart sätter igång, har det lite jobbigt med foglossning också ibland. Och molande värk i nedre delen av magen. Ibland kommer värken från ryggen och frammåt och jag måste ta det lugnt och stanna upp för det känns som att magen drar ihop sig.
  • loveyoo
    kattengustav skrev 2011-02-17 13:34:11 följande:
    Då är vi nästan lika, jag är i v. 35 (34+4). Jag hoppas att det snart sätter igång, har det lite jobbigt med foglossning också ibland. Och molande värk i nedre delen av magen. Ibland kommer värken från ryggen och frammåt och jag måste ta det lugnt och stanna upp för det känns som att magen drar ihop sig.
    Då är vi ganska lika Min bm ska göra hinnsvepning på mig i v 37 pga att jag har foglossning och varit sängliggandes i ett antal veckor pga hotande förtidsbörd Så jag hoppas verkligen det är över snart.
  • pixie mason
    en till som har precis som du beskriver
    har tjocka vita flytningar och molvärk i magen är i vecka 34+5 i dag så det kanske börjar bli dags för bebis snart? vore super skönt då man känner sej tung och har haft problem med foglossning och är sängliggandes pga för tidiga sammandragningar. men ändå känns tidigt och få en bebis redan i vecka 34? 
  • loveyoo
    pixie mason skrev 2011-02-17 23:03:41 följande:
    en till som har precis som du beskriver
    har tjocka vita flytningar och molvärk i magen är i vecka 34+5 i dag så det kanske börjar bli dags för bebis snart? vore super skönt då man känner sej tung och har haft problem med foglossning och är sängliggandes pga för tidiga sammandragningar. men ändå känns tidigt och få en bebis redan i vecka 34? 
    Okej då är det inte så många dagar som skiljer. Jag tror inte det skulle vara någon direkt fara om bebisen föds nu. Men dom säger att mellan v 37+0 och 41+6 är normalt Du får begära utav bm att du vill ha en hinnsvepning i v 37 så bebisen kommer där omkring istället för att gå runt och ha ont
  • kattengustav
    loveyoo skrev 2011-02-18 13:40:55 följande:
    Okej då är det inte så många dagar som skiljer. Jag tror inte det skulle vara någon direkt fara om bebisen föds nu. Men dom säger att mellan v 37+0 och 41+6 är normalt Du får begära utav bm att du vill ha en hinnsvepning i v 37 så bebisen kommer där omkring istället för att gå runt och ha ont
    Jag är inte så insatt i det där med hinnsvepning. Vad är det för nått, har bara hört talas om det att några gör det, men inte mer.
  • loveyoo
    kattengustav skrev 2011-02-20 20:41:48 följande:
    Jag är inte så insatt i det där med hinnsvepning. Vad är det för nått, har bara hört talas om det att några gör det, men inte mer.
    Dom irriterar livmodermunnen genom att gra in ett finger och svepa om :) på mig kände det som dom försökte dra bort hela alltet
  • kattengustav
    loveyoo skrev 2011-02-21 07:44:06 följande:
    Dom irriterar livmodermunnen genom att gra in ett finger och svepa om :) på mig kände det som dom försökte dra bort hela alltet
    Ok, låter som att det gör redigt ont. Hjälper det? Går in i vecka 36 idag. Kan man bara säga till BM att man vill ha det eller hur funkar det. Kanske lättare att få det än igångsättning för andra gången pga. fogarna och värken i rygg och mage?
  • loveyoo
    kattengustav skrev 2011-02-21 10:27:11 följande:
    Ok, låter som att det gör redigt ont. Hjälper det? Går in i vecka 36 idag. Kan man bara säga till BM att man vill ha det eller hur funkar det. Kanske lättare att få det än igångsättning för andra gången pga. fogarna och värken i rygg och mage?
    Jag vet inte riktigt hur man  kan gå till väga men visst fråga bm om hon kan göra en hinnsvepning på dig :) testa går ju alltid. Jag får ju min pga all värk.
  • pixie mason

verkar som jag inte får nån hinnsvepning dom vill kolla i fall de kommer igång av sej själv har ju haft såna sammandragningar och nu har jag väldigt mycket tryck i bäcken och det känns i bland som ungen är på väg ut :P

• kattengustav
    pixie mason skrev 2011-02-23 23:38:13 följande:
    verkar som jag inte får nån hinnsvepning dom vill kolla i fall de kommer igång av sej själv har ju haft såna sammandragningar och nu har jag väldigt mycket tryck i bäcken och det känns i bland som ungen är på väg ut :P
    Samma här, men när jag pratade med bm så sa hon att det var normalt i den veckan jag är i nu och att bebisen skulle stanna inne längre.
  • accept
    kattengustav skrev 2011-02-21 10:27:11 följande:
    Är livmodertappen redan något påverkad så kan det hjälpa och sätta igång förlossningen, annars ger det bara "fejkvärkar" som gör riktigt ont. Typ som extrema förvärkar, men det händer ingenting av dom,
  • pixie mason

det är jobbigt med dessa förvärkar som gör svin ont men sen blir de lixom inge mera av dom skulle vara skönt om det kom igång på riktigt  är i  vecka 36 på lördag så vem vet :)

• kattengustav
    pixie mason skrev 2011-02-24 23:06:01 följande:
    det är jobbigt med dessa förvärkar som gör svin ont men sen blir de lixom inge mera av dom skulle vara skönt om det kom igång på riktigt  är i  vecka 36 på lördag så vem vet :)
    Ja, jag vill också att det sätter igång snart, för börjar bli jobbigt nu. Går in i vecka 37 på måndag och min dotter kom i vecka 38, fast då med igångsättning, så vi får se hur det går. Fostervattnet började försvinna förra gången, undrar om det gör det den här gången också.
  • loveyoo

Min livmoderhals är redan mogen så för min del blir det hinnsvepning om ett par veckor :) Jag går ju in i v 37 på onsdag så v 38 ska en hinnsvepning göras :) Gud jag börjar verkligen bli nervös nu, jag hoppas verkligen det fungerar som det gjorde med första barnet :)

Svar på tråden Tjocka vita flytningar