• Anonym

Små gubbar på golvet

Hej! Jag har en dotter som snart blir 2,5 år. Häromdagen satt jag vid köksbordet och hon sprang runt på golvet. Plötsligt springer hon till mig och säger att det är små gubbar på golvet och hon verkar rädd och vill komma upp i mitt knä.. Dagen efter upprepas samma sak. Igår satt jag i soffan och hon kröp runt och lekte på golvet. Samma sak då, hon springer till mig, hoppar upp i soffan och är rädd för detvär små gubbar på golvet. Jag har frågat om hon kan visa dem för mig men då är de alltid borta.. Trodde barn var äldre när de hade monster under sängen!? Vad kan detta bero på? Hur ska vi hantera det?

• Svar på tråden Små gubbar på golvet
  • BVC Sköterskan

Hej!

Min erfarenhet är att barn i hennes ålder uppskattar låtsaslekar mycket och att de gärna lever sig in i dem. Troligtvis är det vad det rör sig om. Jag tycker att ni inte gör någon stor sak av det. Fråga möjligen efter dem och konstatera att ni inte ser dem.
    Blir detta ett problem eller fortgår under en längre period, så kan ni alltid höra av er till BVC för att eventuellt gå vidare med det.

MVH Christine

Svar på tråden Små gubbar på golvet