• estrell

Blödning när slutar med progynon och är gravid????? FLER??!!

Är gravid via en Fet i v9 och har tagit progynon och progesteron stöd sen långt innan Fet och fram till v 9 i graviditeten. Slutade med dessa på uppmaning av min läkare i Tors morse efter 3 dagars nertrappning till halv dos, och sen i fredags natt började jag blöda rejält vid ett tillfälle. Även under lör och idag söndag kom det åter mycket blod, men inte som en mens utan allt kommer sammtidigt ungefär.

Kollade på FASS angående progynon och där stod att man kan få en mensliknande blödning ca 2 dagar efter avslutat behandling, men gäller detta även då man är gravid??? VARFÖR berättade inte min läkare isåfall om detta??? Någon som genomgått Behandling med progynon???/ Progesteron??????

SNÄLLA!!!!!!!?????????

• Svar på tråden Blödning när slutar med progynon och är gravid????? FLER??!!
  • Rapunzella

Har tyvärr bara tagit Progynon + Progesteron när jag testat negativt.

Nu när jag testade pos. så var det på ett färskförsök, så då var det bara progesteron och det trappade jag också ned i ungefär din vecka. Hade också besvär med bruna blödningar i början - kan det vara så att slemhinnorna blir extra känsliga vid IVF?

Ring kliniken i morgon och fråga!

• camilla24

Hej!

Jag är gravid i vecka 16 efter en IVF-behandling. Jag tog progygnon+progesteron fram till utgången av vecka 12, därefter nedtrappning i två veckor, slutade helt med medicinerna i vecka 14. Jag har inte fått någon blödning efter att ha slutat med medicinerna, däremot lite mer vita flytningar.

• Ofelia

Det låter som att du bör kontakta din IVF-klinik. Allt kan ju vara helt ok, men det hör inte till vanligheterna att man börjar blöda rejält efter progesteron-beh. Men du kanske redan har hunnit tala med dem? Önskar all lycka till och håller tummarna!

• estrell

Ofelia: Jag var inne akut på HS i måndags och allt var jättebra, krabban hade växt från 11-19 mm på 6 dagar så det var inget att klaga på Blödningen ser de inte varifrån den kommer, men det ser inte ut att komma från fostersäcken iaf.

• Ofelia

Oj, vad underbart!
    Tufft för dig att ha blödningar, det måste kännas oroande varje gång de dyker upp. Toppenbra att de så snabbt hjälper dig med UL på HS, så att oron får ta paus! Åter, härligt!

Svar på tråden Blödning när slutar med progynon och är gravid????? FLER??!!