Plugga (igen) som 30-åring, ska jag?
Jag har redan pluggat ett varv på universitetet och har en magisterexamen men har fått veta att jag troligtvis kommer bli uppsagd och möjligheterna för mig att få jobb inom mitt yrke ser dystra ut framöver. Eftersom jag har barn, hus och sambo med jobb är det inte aktuellt att flytta.
Så jag har börjat fundera på att utbilda mig till sjuksköterska som jag alltid drömt om, men känner mig lite för "gammal". Sjuksköterska verkar ju vara ett yrke som det alltid finns jobb för och min plan är att i så fall vidareutbilda mig inom någon specialitet, vilket ökar chanserna ytterligare till att få jobb.
Nu finns det dock som jag ser det en del nackdelar med att byta från mitt yrke till sjuksköterska som t.e.x att börja jobba kvällar och helger och gå ner ganska mycket i lön samtidigt som jag drar på mig ett studielån. Men samtidigt, har jag inget jobb med mitt nuvarande yrke så ger det ju inga pengar heller och då kommer jag ju behöva jobba med något som jag kanske inte själv önskar.
Nä, vad säger ni, hiss eller diss? Någon annan som börjat plugga eller omskolat sig på "äldre" dar?