• GrönaDruvan

Vad ger ni era sjuka barn att äta?

Har en son som är krasslig sen en vecka tillbaka. Han äter så himla bra annars, men nu är det inte mycket han äter.
    Jag blir så frustrerad! Känner mig så maktlös!

Om han inte vill ha maten, men frukt eller välling istället, ska man ge det då?
    Det är typ det han vill ha..
    Tänk om det blir en ovana att han ska ha sånt istället för mat sen.

Han är 2 år, och har aldrig varit sjuk direkt innan,

• Svar på tråden Vad ger ni era sjuka barn att äta?
  • Ramborg

När jag var liten fick jag alltid den mat jag ville ha när jag var sjuk. Mycket glass blev det.

Jag tror nog din pojke förstår att det är andra regler när man är sjuk.

• GrönaDruvan

Hoppas det.
    Fast det är svårt att veta han vill ha egentligen. Frågar man så säger han ja, och när man ställer fram det så börjar han gråta.
    Tror det är för att han har ont i halsen, och inte kan äta fastän han vill.
    Men tydligen funkar ju frukt ibland och välling. Nyss drack han en smoothie...

Han kan ju inte prata än så man förstår, så det är svårt att förstå vad han vill alltid.

• sarsparis

Det han vill ha. Min son har haft feber sen i måndags. han dricker saft, vatten och äter kräm. då får han det. det allra viktigaste är inte att de får mat i sig utan vätska. de känner ju själva att de är sjuka så jag tror inte att de blir en vana för dom att inte äta mat. Om man går till sig själv vill man heller inte äta något när man är sjuk.

• Modgun

Lillan har fått den mat hon har viljat äta. Dvs välling.

• Ramborg

Lille stackaren! Jag tror att det är viktigare att han äter än vad han äter. Och att han får i sig vätska.

• GrönaDruvan

Skönt att höra att jag "inte gör fel då"..
    Nu fick han i sig en smoothie, lite yoghurt, ett päron och några vindruvor...

Förstår att han inte är sugen på mat när han nästan hostar upp lungorna och har hög feber...

• minya

hon får det hon vill ha, kan vara allt från godis, välling, köttbullar eller chips. Bara hon får i sig någonting så känns de som de kvittar vad det är

Dotter 07-07
  • Busbellan

Här är det bara välling som gäller vid sjukdom, dottern har haft feber hela veckan och endast fått i sig välling. Tycker det är bra så länge något går ner

Mamma till Nora, August och Ella
  • Dior

Välling är det bästa. Sonen har slutat med vällingen sen länge, han får det han vill ha, bättre att dom äter lite och ofta...om dom nu vill ha.

Svar på tråden Vad ger ni era sjuka barn att äta?