• mallabralla

När gick du hem från jobbet innan bf (första barnet) om du hade en normal graviditet?

Jag har tänkt att gå hem 2-3 veckor innan bf om graviditeten fortskrider som normalt, men jag tänkte höra mer er som har gått hem tidigare, vad tyckte ni var lagom, samt hur många dagar efter bf som bebisen kom.

Lite svårt att bestämma mig då vissa säger att fortsätt jobba om du mår bra, det är så långtråkigt hemma, medans andra tycker att jag ska gå en månad innan för att få vila upp mig ordentligt. Sen vet man ju inte heller när bebisen kommer så man kan ju bara utgå från bf datumet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När gick du hem från jobbet innan bf (första barnet) om du hade en normal graviditet?
  • Pia och Elna

En dag innan BF och tur var det för jag gick 2 veckor över tiden.

• Vickan I

Jag gick hem ca två veckor innan beräknat bf. Lillkillen kom sedan 8 dgr för tidigt så blev inte så lång vila.

• Javah

Åkte direkt från jobbet till förlossningen...sååå 3 timmar ungefär ;)

• MoonFlight

Första barnet var beräknat till 19e och jag gick 1a.
    Med andra barnet var beräknat 12e och jag gick 1a.

• annat82

Gick hem 2 veckor innan BF, sen kom hon 10 dagar sent. Var uttråkad efter 1 vecka hemma eftersom jag inte orkade göra något

• clembke

Jag fick havandeskap så jag gick va 2 mån innan BF. Va skönt. Jag pendlade med buss 2 timmar tur retur så¨det blev långa dagar å jag va kanontrött varje dag.

Långtråkigt hann jag aldrig få då vi höll på att renovera samtidigt så hade fullt upp på dagarna ändå.

• Trillingar på gång

Gick ca 2,5 vecka innan BF, slet sen med en köksrenovering och bebisen kom 9 dagar för tidigt, så kände att jag aldrig hann få ligga på soffan och slappa. Vill absolut ge dig rådet att hinna varva ner, men det beror såklart på hur stressigt eller lugnt du har det.
    Jag har funderat på om det finns ett samband med att jag stressade in i det sista och att min son var rastlös och "krävande". Har sett andra barn där mamman varit havandeskapsledig ett par månader och barnet är lugnet själv. Gäller även min andra graviditet där mina tvillingar varit väldigt lugna och jag också varit tvungen att ta det lugnt och varit sjukskriven under graviditeten.

• lindalake

svarade 3, men det var 2,5 vecka. Sen fick jag vänta ännu längre då han dröjde 8 dagar över bf. Fy fan vad tråkigt jag hade hemma, satt bara å väntade. 

• humma

Skulle gå hem två veckor innan men hon kom fyra veckor innan, snopet!

Svar på tråden När gick du hem från jobbet innan bf (första barnet) om du hade en normal graviditet?