• Eliin80

Hur länge laktosintolerant efter kräksjuka?

Min lilla tjej verkar ha blivit laktosintolerant efter en lång kräksjuka. Nu ger vi henne enbart laktosfri kost. Hur länge ska man räkna med att få hålla på med det?

♥٭ Elise 080706 ٭♥ ♥٭Mathilda 100814* ♥
  • Svar på tråden Hur länge laktosintolerant efter kräksjuka?
  • cloudberry79

Första gången sonen hade magsjuka fick han sekundär laktosintolerans, det höll i sig ungefär fyra-fem veckor mer eller mindre. Efter en månad kunde han äta mer vanliga mjölkprodukter, efter två månader var han helt återställd i magen.

If you love me - please don't feed me!
  • Veladis

Min dotter var känslig för laktos i upp till ett halvår efter en rejäl magsjuka.

• vittra

Första gången vi märkte sekundär laktosintolerans vågade vi inte testa igen förrän över ett halvår senare. Därefter var det nog ungefär en månad efter varje sjuka som vi körde laktosfritt.

• Kazeer

Vi brukar ge vår äldste laktosfri kost upp emot ett halvårs tid när han har varit ordentligt magsjuk.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Eliin80

Hjälp, ett halvår! Om man provar "för tidigt", är det skadligt på nåt sätt? Måste man liksom börja om från början igen då? Som att den tiden man hållt på varit ogjord....om ni förstår hur jag menar...

♥٭ Elise 080706 ٭♥ ♥٭Mathilda 100814* ♥
  • vittra
    Eliin80 skrev 2011-02-18 05:32:12 följande:
    Hjälp, ett halvår! Om man provar "för tidigt", är det skadligt på nåt sätt? Måste man liksom börja om från början igen då? Som att den tiden man hållt på varit ogjord....om ni förstår hur jag menar...
    Nej det är inte skadligt
    Det är ju bara magen som tillfälligt inte kan bryta ner laktos, inget kan hända av det förutom tillfälligt orolig mage.
Svar på tråden Hur länge laktosintolerant efter kräksjuka?