• citrus

Hur är bostadsområdet Grevegården i Västrafrölunda?

hej jag har fått en lägenhetsvisning i detta området och ndrar hur det är att bo där med barn?

• Svar på tråden Hur är bostadsområdet Grevegården i Västrafrölunda?
  • citrus

Nej har fått lägenhetserbjudande på grevegårdsvägen 34

• ElinJ83

Bor du inte i Göteborg nu?

• Nesss
    citrus skrev 2011-02-17 21:36:16 följande:
    Nej har fått lägenhetserbjudande på grevegårdsvägen 34

Okej,. det var Grevegårsvägen jag menade :-P

Lägenheterna är helt okej. Men det är ett område jag inte skulle vilja bosätta mej i. Jag flyttade precis ifrån Frölunda..

• citrus
    ElinJ83 skrev 2011-02-17 21:40:59 följande:
    Bor du inte i Göteborg nu?
    Jo men jag känner inte till alla områden i Västra frölunda.
  • citrus
    Göllet skrev 2011-02-17 21:47:15 följande:

Okej,. det var Grevegårsvägen jag menade :-P

Lägenheterna är helt okej. Men det är ett område jag inte skulle vilja bosätta mej i. Jag flyttade precis ifrån Frölunda..

Det var det jag misstänkte pratade nyss med en kompis som var uppvuxen där. Hon tyckte det hade blivit mkt sämre men förbindelserna var bra, nära till torget och därifrån finns ju bussar till stan.
  • Nesss
    citrus skrev 2011-02-17 21:49:51 följande:
    Det var det jag misstänkte pratade nyss med en kompis som var uppvuxen där. Hon tyckte det hade blivit mkt sämre men förbindelserna var bra, nära till torget och därifrån finns ju bussar till stan.
    Det är ju bra läge om man vill ha nära till Frölunda torg som du säger samt kollektivtrafiken. Men inget ställe jag skulle bosatt mej på, tyvärr. Området i sej är ju helt OK, utseendemässigt, resten är botten tycker jag.
  • citrus
    Göllet skrev 2011-02-17 21:54:32 följande:
    Det är ju bra läge om man vill ha nära till Frölunda torg som du säger samt kollektivtrafiken. Men inget ställe jag skulle bosatt mej på, tyvärr. Området i sej är ju helt OK, utseendemässigt, resten är botten tycker jag.
    Tack jag får gå på lägenhetsvisning och se sedan vad jag tycker. Antagligen kommer jag inte vilja bo där, får komma på en bra ursäkt då.
  • Nesss
    citrus skrev 2011-02-17 21:56:12 följande:
    Tack jag får gå på lägenhetsvisning och se sedan vad jag tycker. Antagligen kommer jag inte vilja bo där, får komma på en bra ursäkt då.

Gå på visningen med öppna ögon och försök bilda dej en egen uppfattning alla har olika erfarenheter

Stort lycka till, om inte annat att du får en visning i ett annat område snart

• ElinJ83

Jag bor själv i Frölunda, fast mer mot stan och jag hade inte bosatt mig i grevegård, tycker området känns för osäkert helt enkelt. Kommer nog inte att bo kvar där jag bor idag när barnen blivit äldre heller.

• citrus
    Göllet skrev 2011-02-17 22:00:11 följande:

Gå på visningen med öppna ögon och försök bilda dej en egen uppfattning alla har olika erfarenheter

Stort lycka till, om inte annat att du får en visning i ett annat område snart

Tack det hoppas jag med .
Svar på tråden Hur är bostadsområdet Grevegården i Västrafrölunda?