• Physical

Könsmogen kattkille som kissat i vår säng! Hur får jag bort lukten?!?!

Min, just nu kattjävul, har just blivit könsmogen och gjorde precis som våran förra kattkille och kissade i våran säng. Sängkläderna kastade vi ut i snön tills dom ska tvättas och tumlas imorgon, men värre är det med resårmadrassen.. den LUKTAR ILLA! Vad fan ska vi göra för att få bort lukten? Måste fasiken sova på eländet inatt också.. Tips för att få bort pisslukten? 
    När lukten är borta blir det citron för hela slanten i sängen!  
  • Svar på tråden Könsmogen kattkille som kissat i vår säng! Hur får jag bort lukten?!?!
  • Ringtail

Vår hankatt råkade kissa på bäddmadrassen för ett tag sedan och då hjälpte det att blöta upp fläcken med ättika blandat i vatten och sedan täcka fläcken med ett rejält lager potatismjöl. När potatismjölet har torkat så är det bara att dammsuga bort och då ska fläcken vara borta.

Kan dock kanske bli lite svårt att hinna med det om du ska sova i sängen inatt...

• JenLyckan

asolsprit funkar
    ättikssprit med, men luktar dessto mer..
    hade också en kattpojk som höll på så..  

• Physical

Det är jäkla jobbigt när dom gör så, ska markera ÖVERALLT! Dessutom har vi en katt-dam på besök... Bra timing ens.. :( 
    Men får man bort lukten med det ni skrev? Mår verkligen illa av lukten! 

• JenLyckan

ja du får bort lukten av kattkisset iaf, som sagt så kan ju dock ättiksspriten i sig lukta en hel del.. 
    vår kisse slutade aldrig efter kastrering heller och efter att ha försökt i nästan 2 års tid och när han började pissa i sonens säng.. då orkade vi inte längre, ville inte ha en hälsofara för sonen.. :(  

• Physical
    JenLyckan skrev 2011-02-17 22:36:16 följande:
    ja du får bort lukten av kattkisset iaf, som sagt så kan ju dock ättiksspriten i sig lukta en hel del.. 
    vår kisse slutade aldrig efter kastrering heller och efter att ha försökt i nästan 2 års tid och när han började pissa i sonens säng.. då orkade vi inte längre, ville inte ha en hälsofara för sonen.. :(  
    Hoppas att denna kattkille slutar som våran förra.. men det kan man ju inte veta förän efteråt. 
    Jag kan ta lukten av ättika men inte kattpiss.. verkligen inte kattpiss.. usch!  
  • JenLyckan
    Physical skrev 2011-02-17 22:44:50 följande:
    Hoppas att denna kattkille slutar som våran förra.. men det kan man ju inte veta förän efteråt. 
    Jag kan ta lukten av ättika men inte kattpiss.. verkligen inte kattpiss.. usch!  
    nej det finns nog inte mycket som luktar värre! och speciellt i sängen! hoppas att det inte blir ett bestående beteende och att det löser sig! 
  • magdalena 80

Tallsåpa brukar vara bra mot kattkiss. Kanske du kan tvätta madrassen i duschen imorgon? Så har vi gjort här då vi råkat ut för samma sak... :-/

• leolina1980

Ska du kastrera honom?

• nemo1

Jag skulle inte använda ättika i sängen, det luktar hemskt. Ta ytdes. eller alsolsprit från apoteket. Spraya på ordentligt och funkar det så att du kan lägga en handduk under madrassen så gör det, annars lägger du en ovanpå och lägg något tungt på handduken så att det suger upp ordentligt. När du tvättar det som går att tvätta så har du med spriten i tvättmedelsfacket tillsammans med tvättmedel. Annars så känner katten lukten och han sätter sig där igen. Beställ tid IDAG för kastrering annars har ni ett invant beteende från katten och kan få ett helsike.

• leolina1980
    nemo1 skrev 2011-02-18 07:49:49 följande:
    Jag skulle inte använda ättika i sängen, det luktar hemskt. Ta ytdes. eller alsolsprit från apoteket. Spraya på ordentligt och funkar det så att du kan lägga en handduk under madrassen så gör det, annars lägger du en ovanpå och lägg något tungt på handduken så att det suger upp ordentligt. När du tvättar det som går att tvätta så har du med spriten i tvättmedelsfacket tillsammans med tvättmedel. Annars så känner katten lukten och han sätter sig där igen. Beställ tid IDAG för kastrering annars har ni ett invant beteende från katten och kan få ett helsike.
    Ja kastrera genast, vissa katter slutar inte kissa på fel ställen om dom hunnit bli vana med det innan kastrationen.
Svar på tråden Könsmogen kattkille som kissat i vår säng! Hur får jag bort lukten?!?!