• L E A

Öronvax mot munsår?!

Jag brukar inte ha munsår så ofta men när det väl kommer så är det ett rent HEL*VETE!!

Idag var en granne här på fika och hon hade läst i någon tidning att ens eget öronvax ska vara det bästa. Låter sjukt äckligt måste jag säga.
    Någon som provat och kan säga om det funkar innan jag går helt emot mig själv o testar?!

Några andra tips? Har ingen anti, har inga krämer hemma så nu är det huskurer som gäller. Jag kommer inte till ro

• Svar på tråden Öronvax mot munsår?!
  • L E A
    Hallonmumsan skrev 2011-02-17 22:59:50 följande:
    Zinksalva
    Jo, det har jag! Nu har jag på Inotyol rumpsalva lindrar lite men gör sjukt ont! Det liksom "kurrar" o "pulserar" i hela läppen och en bit utanför  
  • Nape

Hm, jag har inte haft munsår så jag vet inte hur "desperat" man blir till slut. Men öronvax..då är botten liksom nådd. Det låter konstigt, skulle öronvax hjälpa hade nog naturen sattit öronen närmare munnen.

Men har du inget hemma? Lypsyl, nån salva? Olivolja? (Skulle hellre testa det än öronvax i alla fall.) Du råkar inte amma? Bröstmjölk är ju annars bra mot det mesta..

• Hallonmumsan

Zinksalva är bra. Det torkar ut medans den ändå håller mjukt. När jag var yngre och man pussades mycket och ville bli av med dom snabbt så stack jag hål med en spritad nål och sen tvättade med ren sprit. Efter tog jag zinksalva och det läkte snabbt

• L E A
    Nape skrev 2011-02-17 23:05:22 följande:
    Hm, jag har inte haft munsår så jag vet inte hur "desperat" man blir till slut. Men öronvax..då är botten liksom nådd. Det låter konstigt, skulle öronvax hjälpa hade nog naturen sattit öronen närmare munnen.

Men har du inget hemma? Lypsyl, nån salva? Olivolja? (Skulle hellre testa det än öronvax i alla fall.) Du råkar inte amma? Bröstmjölk är ju annars bra mot det mesta..
    Ja, blev också fundersam när hon sa det men kan inte sluta tänka på det. Hon i sig hade som sagt läst det. Det var en läkare som hade skrivit om det. Jag har ont som fanken och skulle ärligt kunna stryka på rent skit bara jag visste att det skulle hjälpa. Mina läppar käns som om man sprutat in nån vätska som fräter på dom...
  • L E A
    Hallonmumsan skrev 2011-02-17 23:08:22 följande:
    Zinksalva är bra. Det torkar ut medans den ändå håller mjukt. När jag var yngre och man pussades mycket och ville bli av med dom snabbt så stack jag hål med en spritad nål och sen tvättade med ren sprit. Efter tog jag zinksalva och det läkte snabbt
    Syrran tipsade om plåster men det är imorgon det.
  • ChickenWings

Har Du ingen zink salva kan du ta lite tandkram pa det torkar ut

• L E A
    ChickenWings skrev 2011-02-17 23:25:41 följande:
    Har Du ingen zink salva kan du ta lite tandkram pa det torkar ut
    S A T A N! shitt va tandkrämen sved Jag skrek högt hahaha Nä nu ska jag nanna eller försöka i alla fall. Längtar till apoteket imorgon...
  • Skillnad

Japp, jag har provat, efter att själv ha läst samma sak. Alla som, som små, stoppat fingrarna i munnen efter att ha stoppat dem i öronen, vet att det inte smakar gott. Men vad fan, tänkte jag, värre har man väl varit med om i sina dagar. Glatt upptäckte jag att det fungerade jättebra! Munsåret försvinner väldigt fort, och går man inte och slickar där så lider man väl knappast av vad man haft på. Det varesig syns eller luktar eller någonting heller.
    Så lägga pengar på salva mot munsår gör jag aldrig längre, hehe.

• Majestic

Jag brukar få munsår lite då och då, använder Xylocainsalva 5% (finns receptfritt på Apoteket) för den är bedövande och man slipper ha ont - för det gör jävligt ontDemon!

I´m because we are...
  • L E A
    Skillnad skrev 2011-02-18 08:00:13 följande:
    Japp, jag har provat, efter att själv ha läst samma sak. Alla som, som små, stoppat fingrarna i munnen efter att ha stoppat dem i öronen, vet att det inte smakar gott. Men vad fan, tänkte jag, värre har man väl varit med om i sina dagar. Glatt upptäckte jag att det fungerade jättebra! Munsåret försvinner väldigt fort, och går man inte och slickar där så lider man väl knappast av vad man haft på. Det varesig syns eller luktar eller någonting heller.
    Så lägga pengar på salva mot munsår gör jag aldrig längre, hehe.
    Nu har jag köpt anti men fan om jag inte ger mig på det nästa gång vilket jag innerst inne hoppas aldrig blir! Munsår är det värsta som finns!!
  • Adut 27

Plåster är det enda som hjälper på mig... Med salvor är man där o petar och för dit mer bakterier...

Svar på tråden Öronvax mot munsår?!