• bajatpour_@hotmail.com

Hur kände ni er dagen förlossningen satte igång ?

Jag undrar hur dagen då din förlossning sattes igång var för dig ...

Kom det som en överraskning
    hade du det som på känning
    var du onormalt trött
    åt du onormalt mycket 
    hmm vet inte hur jag ska förklara men jag hoppas ni förstår vad jag menar

Vad hände dagen då förlossningen sattes igång ??? 

• Svar på tråden Hur kände ni er dagen förlossningen satte igång ?
  • Amazina

Förlossningsdagenvaknade jag typ tre timmar tidigare än vanligt och var pigg och kry. (Efter att ha varit katastroftrött hela graviditeten). Anade INGENTING!! Efter frukosten när jag sitter vid datorn och surfar börjar det rinna lite lite längs benen. F*n, inkontinens tänkte jag. Mrn det var vattnet som sipprade. Annars märkte jag verkligen ingenting!!

• hannis

Kände mig precis som vanligt. Jag hade förvärkar men det hade jag haft i fem dagar innan med så jag sa till min man att han kunde åka till jobbet för här hände det ju ändå ingenting.

Vid lunchtid gick jag en kort promenad med hundarna och hämtade posten. När jag kom hem ringde jag min mamma som undrade varför jag flåsade så... Jag bestämde mig då för att klocka mina "förvärkar" och hade då 3 minuter emellan...

Ringde hem mannen och packade väskan. Åkte hemifrån 14.30, skrevs in på FL 15.00 och vår son är född 19.20. Glad

• Shibby 78

Jag hade ingen aning, det kom som en ren överraskning. Var hos bm på morgonen, bf +6, och hade inga känningar alls. Hon bokade till och med in mig på överburenhetskontroll, då hon trodde det skulle dröja. Var trött och sov resten av dagen, försökte äta lite på eftermiddagen men var inte hungrig alls. Vid 19 på kvällen fick jagen liten blodig flytning. Förlossningen ville ha in oss på en snabb koll. Var inne 20 och fick ctg en timme. Då först kom dom första värkarna. Dom kollade mig vid 21 och då var jag öppen 6 cm. Kl 23:15 var han född

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • bajatpour_@hotmail.com
    hannis skrev 2011-02-17 23:26:06 följande:
    Kände mig precis som vanligt. Jag hade förvärkar men det hade jag haft i fem dagar innan med så jag sa till min man att han kunde åka till jobbet för här hände det ju ändå ingenting.

Vid lunchtid gick jag en kort promenad med hundarna och hämtade posten. När jag kom hem ringde jag min mamma som undrade varför jag flåsade så... Jag bestämde mig då för att klocka mina "förvärkar" och hade då 3 minuter emellan...

Ringde hem mannen och packade väskan. Åkte hemifrån 14.30, skrevs in på FL 15.00 och vår son är född 19.20. Glad
    Hade du inte ont utav dina förvärkar eller hur kändes dom .. ?

Jag har förvärkar men de gör inte ont men de kommer superofta ca 5 minuter emellan och de är obehagliga magen blir stenhård..  
  • hannis
    bajatpour_@hotmail.com skrev 2011-02-17 23:30:43 följande:
    Hade du inte ont utav dina förvärkar eller hur kändes dom .. ?

Jag har förvärkar men de gör inte ont men de kommer superofta ca 5 minuter emellan och de är obehagliga magen blir stenhård..  
    Jo jag hade jätteont och sov inte på 5 dygn. Värktabletter hjälpte inte alls och inte heller bad. Likväl var det förvärkar enligt förlossningen när jag ringde... Jag tror att det var en ovanligt lång latensfas!
  • emmisss

Jag anade ingenting, jag promenerade och var precis som vanligt!

kl 00  rann det till mellan benen...4 dagar innan bf! 6 timmar senare kom lilltjejen till världen...

• Bellini

Jag hade ingen aning, hade gått nästan 2 veckor över tiden o trodde inte hon ville komma av sig själv, hade fått en tid för igångsättning. Men så plötsligt kl nio på kvällen satte det igång, men åkte inte in förrän framåt morgonen!!

• livetärgött

Gick 8 dagar över tiden, kände inget som kunde visa på att nåt var på g.
     Vaknade vid 3 på natten av första värken, kom sen regelbundet var tionde minut. Gick hemma till 17 tiden, åkte in och var då öppen 8cm. In på ett rum och efter att de tagit hål på hinnorna och lite värkstimulerande så föddes sonen 20.41.

• bajatpour_@hotmail.com

puffar

• Sniik

Jag vaknade med en enorm magsmärta , så jag ringde förlossningen då jag haft en komlicerad graviditet. De ville att jag skulle komma in för en kontroll. Var i v 38+0. Fick ligga där i 2 timmar då jag hade kraftiga sammandragningar. Sedan beslutade de att jag skulle få åka hem och precis då jag höll på att byta tillbaka till mina egna kläder så kom första värken så då var det bara att byta om igen och stanna kvar.
    Jag hade ingen som helst känning dagen innan.

Svar på tråden Hur kände ni er dagen förlossningen satte igång ?