Nu är jag f"n trött på min jädra unge!
Nu börjar jag ledsna big time på min dotter, ja jag säger det. Jag är trött på mitt barn.
Hon är självständig, smart, trygg i sig själv och alla de där bra egenskaperna ett litet barn ska ha i ryggen.
MEN de senaste 1,5 veckan har hon börjat kissa i sängen MED FLIT. och inte bara det hon är skitglad över det.
Jo det är med flit, hon ligger liksom och trycker fram kiss.
Hon slutade med nattblöjor vid 2års ålder och nu är hon 2.8mån. Det har inte varit några större problem tidigare, någon olycka om hon sovit väldigt hårt.
För två månader sedan började hon kissa i sängen med flit. Då sa jag att du behöver bara ropa på mig så kommer jag in till dig, om du vill ha täcket, Teddy, ett glas vatten, en kram eller vad det nu kan vara. Och då slutade hon kissa i sängen och ropade bara.
Nu är vi alltså tillbaka där igen. Och hon vet att hon inte ska kissa i sängen, hon säger det själv innan hon ska sova. I vanliga fall stänger jag bara dörren och säger godnatt efter sagoläsningen och hon brukar somna omgående.
I gårkväll var det droppen. Jag la mig bredvid henne i sängen och väntade på att hon skulle somna. När telefonen ringde sa jag att jag kommer tillbaka om 1 minut, ligg kvar och vänta på mig.
Dottern säger . ja vänta, inte kissa i sängen.
Jag har just hunnit ut till köket när hon ropar - kissat i sängen, alltså inte mer än 10 sek efter det att jag lämnade rummet. Så skrattar hon och säger - Kissa i sängen, mamma inte glad.
Nej mamma är inte glad nu, jag är mycket besviken på dig.
Tips eller liknade situationer?
Jag märker att hon är i en utvecklingsfas och att barn ofta regrederar i vissa redan inlärda saker. Men det här är bara löjligt och jag tänker inte tolerera det ngt mer.
Teddy och dockan samt dvn är konfiskerade nu. Hon får tillbaka det när hon inte kissar mer i sängen.