• medarling

Laktosfri potatis gratäng! Snabba svar tack!!!

Ska bjuda min dejt på mat för första i dag och han tål inte mjölk, och jag tänkte göra en potatisgratäng! Jag brukar ha i vispgrädde vanlig alltså när jag gör potatisgratäng för då blir den så krämig o god.....

Nu till frågan! Funkar det med Arlas lak´tosfria visprädde?? Eller borde jag ha någon annan grädde som blir godare??? Typ mat grädde??
    Så den blir så där krämig o god?????

Tack på förhand....

• Svar på tråden Laktosfri potatis gratäng! Snabba svar tack!!!
  • engelmede

heej =) jag är också laktos o har ätit det i månfga år =) den laktosfria vispgrädden smakar precis samma som vanlig! brukar aldrig vara någon som märker någon skillnad ens om man äter det för sig till kladdkaka eller något så använd den! se till att inte använda havregrädde bara om du vill ha det där krämiga!=)

• Ettantian

Bara så att du tänker på att laktos och att inte tåla mjölk är inte samma sak. Om han inte tål mjölk får du använda dig av havre eller soya produkter, men om han däremot bara är laktoskänslig är det som ovan skrev ingen smakskilland på grädden :)

• eliten

Soyagrädde eller havre imat funkar bra. Om han inte tål mjölk så kan du inte använda laktosfria produkter, ost eller smör de innehåller fortfarande mjölkprotein..

Svar på tråden Laktosfri potatis gratäng! Snabba svar tack!!!