Tips till tema för förskoleklass!
Hej! Jag studerar till lärare och ska planera ett tema på 5 veckor i en förskoleklass.
Är tema om kroppen ett bra förslag eller finns det någon som har en bättre ide på ett tema? Tacksam för hjälp snarast!
Hej! Jag studerar till lärare och ska planera ett tema på 5 veckor i en förskoleklass.
Är tema om kroppen ett bra förslag eller finns det någon som har en bättre ide på ett tema? Tacksam för hjälp snarast!
Det låter väl som ett bra förslag tycker jag :) Vill man så kan man ju då använda de fem veckorna för att jobba med de fem sinnena :) Finns säkert jättemycket kul man kan hitta på
gud va bra! jag håller med... det blir ju lärorikt oxå :D
Färgtema har de haft på båt fsk under ett par veckor nu. Mycket uppskattat av barnen! 1-3 åt. Däremot vet jag inte om det passar sig i 5 veckor :)
Skapandetema? En vecka jobbar ni extra med musik, en med drama, en med bild osv.
Förskoleklassen som jag jobbar i 2 dagar/vecka har haft "Det var en gång..." som tema hela vårterminen. Det får man in ganska mycket i. Vi har hållt på med gamla sagor, typ Bröderna Grimm. Vi har pysslat med lokalhistoria, dvs. hur det såg ut i området där skolan ligger för 100 år sedan. Vi har pysslat med dinosaurier och lite annat. Mycket roligt!