• Linda o Danny

Gå över till 2an..

Jag tänkte gå över till semper 2.. han är 3 månader och 9 dagar.. Kan det vara för tidigt?? Jag minns inte när jag gick över till 2an med mitt första barn..
    Jag ammar honom mellan gångerna som han får flaska o ammar honom på nätterna..
    Hade även tänkt blanda lite av 1an o 2an så magen vänjer sig o han inte riskerar att bli hård..

• Svar på tråden Gå över till 2an..
  • fesun

Vi gick över på 2an strax innan han blev 4 månader tror jag, blandade 1/4 2a och 3/4 1a ett tag å sen 50/50 etc, gick bra för oss. Men alla barn reagerar väl olika :) Du kan ju alltid höra med bvc

• Ema86

är det vid 4 månader man ska byta? kommer inte ihåg..
    men iaf när jag bytte så blandade jag ut halva paketet 1 med 2an .. gjorde slut på det o sen över till bara 2an. dottern reagerade inte alls på nått sätt över bytet.
    ajg tror itne det är för tidigt om det är byta vid 4månader.

• Linda o Danny

Han sover ganska dåligt på nätterna, vilket gör att jag med sover dåligt! Och jag vet att vår första son sov mycket bättre på nätterna efter att vi bytte till 2an, jag gjorde det strax innan 4 månader men kommer inte ihåg om det var 2 lr 1 vecka innan han skulle bli 4 månader..
    Skulle han få magknip lr bli hård i magen fortsätter jag ju såklart med 1an!

Svar på tråden Gå över till 2an..