• Smilla75

Vietnam - Phu Quoc - tips?

Vi har tillbringat varje november de senaste åren på Ko Lanta där vi stortrivs men i år är vi sugna på något nytt i regionen. Vi har bokat flyg till Bangkok och ska vara borta 3,5 veckor i november. Bara sol & bad, vi har tre barn 5, 3 och 1 år. Vi är sugna på Vietnam eller möjligen Kambodja men Sihanoukville verkar inte vara något höjdarställe.

Eftersom vi åker i november verkar det bara vara Phu Quoc som är aktuellt i Vietnam. Men det verkar ju å andra sidn vara helt perfekt för oss. Någon som varit där och har lite tips att komma med ang vilken strand, hotell osv?

Vi vill bo i bungalow på/nära stranden på ett mindre ställe, ingen jätteresort. AC ett måste. Någorlunda storlek o standard på bungen, max 100 USD/natt men hellre mindre. Tänkte vara dels på Long Beach, dels på en annan strand men även denna måste ha några olika restauranger att välja på.

Glad över tips!

• Svar på tråden Vietnam - Phu Quoc - tips?
  • Wixen

Hej!
    Googlade Phu Qouc och fick upp ditt inlägg. Vi funderar på att åka dit...
    Åkte ni dit? Berätta gärna lite hur det var i så fall och om du har något boende att rekommendera? 

• Taaanja

Har varit i Phu Quoc på bröllopsresa. Väldigt speciellt!
    Lugnare än du kan ana. Dock inga direkta vägar att gå på (tänker om du har vagn med litet barn)..
    Vi fick gå i vattnet längs stranden varje kväll när man skulle till restaurang. Vattnet var inte alls sådär fint som i thailand. Men det var billigt och en otrolig upplevelse. Dessutom stack det på kroppen när man gick i vattnet, vet inte varför faktiskt men tror att det berodde på maneter med långa "trådar".
    Hotellen var ganska dyra där om jag inte minns fel, fanns inte mycket att välja på. Det mesta var fullbokat då vi bokade. Vi bodde i en bungalow (helt ok sådan), mitt på stranden..några meter från vattnet..Kim Hoa tror jag hotellet hette.  

• Smilla75

Vi lade ned Phu Q och kör på bara Thailand det blev för mycket resande med tre små barn.

Svar på tråden Vietnam - Phu Quoc - tips?