• mamma till L

Viktväktarna??

Funderar på att prova viktväktarna.... hur har det fungerat för er, hur mycket har ni gått ner och hur lång tid tar det att gå ner.

Hur mycket motionerar ni?
    Frågorna är många....

Hur många point skall man äta varje dag ( varken ammar eller är gravid)

Dela gärna med er av era erfarenheter!

• Svar på tråden Viktväktarna??
  • Nisen

Jag var med i viktväktarna för en månad sedan. Jag gick ner 6kg på en månad.
    Jag motionerade ingenting utan jag räknade bara points.
    Hur många points du ska äta beror på ålder, längd och vikt.
    Jag tyckte det var ett bra sätt att gå ner i vikt, men jobbigt att räkna hela tiden så jag la det på hyllan... Ska börja igen nu!
    Jag gick inte på vägningarna, utan jag köpte en butiksguide som man kan beställa på internet. och räknade poäng hemma. Annars blir det så dyrt.
    Jag kan hjälpa dig att räkna ut hur många points du ska äta om du vill.

• tildan

De gånger som jag vart med och verkligen varit motiverad har ww funkat jättebra för mig, som mest har jag gått ner 15kg. Har tyvärr aldrig orkat varit kvar och gått jämviktsprogrammet så efter varje gång jag slutat har jag gått upp en del av det jag gått ner...

känner du dig motiverad och att du orkar laga ordentlig mat så prova, man förlorar inte så mycket mer än kg

Hur många points man får äta varierar beroende på vikt, längd, kön mm.

• Tilda05

Jag är med i VV. Och det är det ända som fungerar för mig.
    Man äter och går ned i vikt!!!!
    Har nu varit med i 8 veckor, och minskat 6 kilo fett!!!!!!!!!
    Då har jag även fuskat mycket de två sista veckorna.

Hur många points du får äta beror på din vikt, hur mycket du rör på dig i din vardag, man eller kvinna. Men jag ser att du är en kvinna :)

• Smultronet12

Jag tycker att VW funkar riktigt bra, jag gick ned 20 kg. Har inte motionerat så mycket, men tagit rätt så många promenader, inte varje dag, men i alla fall 3-4 gånger per vecka, 1 h åt gången.

Lite jobbigt från början med att räkna pointesen, men fort kommer man i det hela, kan points antal utantill. Ett tips är att skriva matsedel vecka för vecka, när jag började skriva matsedel så fungerade det mycket bättre för mig. Gick lättare att hålla sig till pointsen och inga fuskningar..

• mamma till L

Tack för svaren!

Nisen:
    jag är 170 lång och väger idag 78 , jag vill ner till mina 65-67 som jag låg på tidigare.
    Tyvärr har jag en pojkvän som äter väldigt mycket onyttit och när han kom innanför dörren så försvann min karraktär.

problemet är att jag varken vill eller anser mig ha tid att träna, jag skulle vilja tappa kilona ändå.

Hur många point får jag äta om dagen?
    Har du använt dig av vv kokbööckerna som man kan köpa i affärerna, eller har du gått till väga på något annat sätt?

• StinaL

Jag är också med i VV sedan 4 veckor tillbaka och har gått ner 3 kg (än så länge) med deras amningsprogram. För mig funkar det kanon att ha lite koll på vad jag stoppar i mig samtidigt som jag aldrig behöver vara hungrig eller få djupdykningar i blodsockervärdet (som gör att man trycker i sig massa onyttigt). Tror på VV för att man går ner sakta men säkert, då är det lättare att hålla vikten sedan.

Jag motionerar mer eller mindre varje dag (raska promenader, gympa, spinning) och då får man ju lite extra points som man kan spara till helgen om man vill unna sig nåt extra mumsigt.

Lyckat till!

• överlycklig86a

hur tidigt efter förlossningen kan man börja på VV??

• Tilda05

Jag hämtade info:
    Antal points:
    Kvinna 7p

Ålder
    18 -20 5p
    21 - 35 4p
    36 - 50 3p

Din vikt
    Ta första siffran i din vikt
    Ex 75 kg 7p

Längd
    Under 160 cm 1p
    Över 160 cm 2p

Aktivitet
    Mest stillasittande 0p
    ibland sittande, mest stående 2p
    ständigt i rörelse 4p
    Fysiskt hårt arbete 6p

Önskar du
    Gå ned i vikt 0p
    behålla vikten 4p

Summera det blir ditt dagliga antal points

• StinaL

TS: Hur gammal är du? Så kan jag räkna ut hur många points/dag du ska äta

• StinaL

Glömde visst uppdatera sidan.... Tilda05 var lite snabbare att svara på samma sak..

Svar på tråden Viktväktarna??