Sjukt slöseri med skattebetalarnas pengar?
Är det bara jag som tycker detta är sjuk...
När jag skrev in mig på ams fick jag ett "erbjudande" om jobbcoach för att få en sk "spark i baken" jag ansåg mig inte behöva detta vilket jag sa till ams då jag sökt över 60 jobb den månaden redan. Oki sa ams då.
Får hem ett brev 1 vecka senare där det står att jag måste välja jobbcoach inom 3 dagar annars förlorar jag alfakassan.
Jag vill ju veta allt så jag tog reda på vad en jobbcoach får betalt för mig. och vad som händer om jag får jobb osv.
I alla fall valde jobbcoach i all hast kan ju bara hoppas på att det är någon man kan arbeta med då man inte får möjlighet att träffa den man väljer innan.
Nu har ams meddelat denna om att jag ska gå där och nu kommer siffrorna.
7000 i engågnsbelopp är utbetalat till den jobbcoach som jag är valt då ska denna träffa mig 1 gång per vecka under 3 månaders tid nu har denna 8 dagar på sig att kontakta mig dvs på tisdag går tidsfristen ut för första kontakt.
Nu har jag ev jobb from Måndag och då kommer jag inte träffa denna coch han har då fått 7000 för mig utan att ens ha pratat med mig.
Sen får jag detta jobb får han ytterligare 4000 för att han "hjälpt" mig att få jobb.
Totalt får denna människa 11.000 av skattepengar för att bara ha skrivit in att han ska ringa mig.
Är inte detta sjukt slöseri med pengar?