• Smultron ett

Hade du stannat om du såg ett barn misshandlats?

Du är på väg till ett möte i din bil.
    Du kör förbi en pappa och dennes barn. Pappan slår barnet.
    Hade du stannat?
    Eller hade du kört vidare till ditt möte?

Jag är den som är den!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-18 17:33
    utveckla ditt svar tack

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-18 17:40
    Du KAN fysiskt stanna pga trafik osv, men har ett möte du ska till

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-18 18:04
    Pappan och barnet står på trottoaren de har ingen bil

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-19 15:48
    ok... Folk verkar inte förstå vad misshandel är.
    Låt oss säga att barnet får en rak höger i ansiktet. Så slipper ni fundera mer på det.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du stannat om du såg ett barn misshandlats?
  • Smultron ett

kommentarer på det?

Jag är den som är den!
  • lykantrophona

Nu har jag ingen bil, så jag vet inte hur svårt det är att stanna en bil sådär mitt på vägen.

Men hade det t ex gällt att gå på en tunnelbana eller inte, så hade jag stannat. Ringt polisen eller något.

• Queenie70

JA JA JA, jag hade utan tvekan stannat och sprungit ut.

• 89Mamma10o12

jag hade stannat och ringt polisen direkt men allra först hade jag nog kikat så att jag verkligen hade sett rätt

• Pimpinellan

Hade stannat,skrivit upp reg,nr.ring farbror P,gått fram och konfronterat mannen. Man slår baske mig inte barn ostraffat så länge jag ser på!

• Munchies

Nej, jag hade inte vågat. Men om jag inte var för chockad så skulle jag nog ta reg.nr och ringa polisen eller nåt sedan.

• Fiyali

Jag hade stannar och förmodligen gastat ut något till pappan i stil med - du vet var det finns hjälp i din föräldraroll va? (irriterat). Därefter beroende på svaret man får hade situationen sett olika ut. Någon som brutit ihop för att det var en en-gångs-grej och med ångest, hade jag nog bara berättat trevligt och stöttande om att man kan få hjälp. Någon som gastat tillbaka hade fått en anmälan på sig.

• hannis

Ja självklart! Jag är polis så jag är skydlig att ingripa till och med...

• Kitsune

Okej, jag hade stannat någonstans obemärkt och ringt polisen, om möjligt tagit ett par bilder med mobilkameran däremot undvikit att konfrontera direkt på grund av att personen hade då haft kännedom att det är dags att fly så fort som möjligt, förmodligen då kommit undan. Om det varit  folk närvarande så hade jag konfronterat men om det är inte någon annan närvarande som skulle hjälp en att hålla mannen kvar på platsen  då hade jag förmodligen varit mer taktisk, observerat och försökt läsa av situationen (vart ska pappan/barnet), inväntat det perfekta tillfället att konfrontera. Allt beror på vilka medel finns närvarande i miljön.

Everything the State says is a lie, and everything it has it has stolen.
Svar på tråden Hade du stannat om du såg ett barn misshandlats?