• Anonym (snart ensammamma)

Bo i Grimsta, är det ok

Halloj, Jag är på väg att separera och ska försöka hitta boende till mig och min snart ettåriga son. Har stått i bostadskö här i Stockholm i 6 år och ser att jag kan få en lägenhet i Grimsta nära Vällingby. Hur är det området? Det kan ju inte var så himla populärt eftersom jag ligger  2:a i kön. Någon som vet? Vällingby är väl ok, men jag får en känsla av att Grimsta är ett sämre område?

• Svar på tråden Bo i Grimsta, är det ok
  • poik07

Beror på vart i Grimsta, vilken gata??

Just denna lägenhet ligger på Grimstagatan. Sen finns det även en på Kannjutargatan och en på Gulddragargränd. Hur är dessa gator?

• poik07

OK, skall logga ut nu..
    Men Gulddragargränd e helt ok.

Klart det finns portar på Grimstagatan som  e ok, men de flesta e inte så bra.

Kanjutargränd skall du nog undvika om jag får yttra mig.

Lika så Silversmedsplan.

Du kanske hamnar i en jätte trevlig port så man skall väl aldrig gå på någons åsikt.

Men om du skall separera så skulle jag nog ta det som erbjuds.
    Du kommer iaf. ha mycket fin natur kring dig och nära till lekpark , bad, fotbollsplan och stall.
    Vällingby är jätte trevligt.

• Anonym (Kompisen)

Jag känner en som bott på Kanngjutargränd. Hon säger "aldrig mer!" om Grimsta. De snodde grannens balkongmöbler (nedre botten), stal cyklar osv. Jag var hemma hos henne flera gånger och det ligger en bit från t-banan. Jag hade inte flyttat dit, om jag haft något annat val. Du kan inte köpa en lägenhet då?

Hej hej, Nä det är hyresrätt jag är ute efter. Vill vänta med att köpa något. Det är alltså som jag misstänkte, Grimsta är ingen höjdare. Ska även kolla på en lägenhet i Blackeberg på torsdag. Blackeberg har jag också hört blandat om, men jag hade en kompis som bodde där för några år sedan och det verkade helt ok tyckte jag då. Tyvärr står jag som nummer 23 så jag lär väl inte få den...

Men om ni vet något om Blackeberg så får ni gärna kommentera.

• Anonym (Kompisen)

Blackan är inte heller så trevligt, dock har jag bara hört det ryktesvägen. Det kan ju vara ett oförtjänt dåligt rykte! Jag har en kompis som bor i Hässelby. Hon kallar Blackeberg för "Blatteberg" - säger nog tyvärr mer om henne än om Blackan...

• poik07

Grimsta är helt ok!
    Kolla på lägenheten på Gulddragargränd det är mitt tips

Jag har bott på både grimstagatan och Gulddragargränd.
    Har även vänner som bor kvar i området så som jag skrev är vissa omr. bra.

Skrev även att du ej skulle gilla Kanngjutargr. det är inte ett ställe jag skulle flytta till.
    Själv saknar vi att bo så nära naturen som vi gjorde på Gulddragargr. flyttade pga. att vi behövde en större lägenhet.

Vilket nr. är det på Grimstagatan och på Gulddragargränd??

• poik07
    Anonym (Kompisen) skrev 2011-02-18 21:38:47 följande:
    Blackan är inte heller så trevligt, dock har jag bara hört det ryktesvägen. Det kan ju vara ett oförtjänt dåligt rykte! Jag har en kompis som bor i Hässelby. Hon kallar Blackeberg för "Blatteberg" - säger nog tyvärr mer om henne än om Blackan...
    Beror kanske oxå på vilken gata man bor på om det är bra eller ej.

Mycket dåligt centrum men nära naturen även här, bra dagis och lekparker.

Mycket pensionerer då det är gammla lägenheter många små (2or)
    Vilken gata är det i Blackan??
  • poik07

Ha ha pensionärer skall det ju stå

Ha ha, förstod det. Jo adressen i Blackan är Holbergsgatan 99.  Vet du något om den gatan?

Just nu känns det som allt är ok, eftersom det ska bli sååå skönt att lämna Åkersberga och flytta till civilisationen ... men såklart vill man bo i ett ok område ändå.

• poik07

Känner även till denna gatan, dock inte nr. 99
    Min svåger bodde där i många år flyttade förra året eftersom de fick barn.
    Han bodde på jämt nr. blir osäker på om det finns andra typer av hus på den gatan än de som han bodde i.
    Men det var just som jag skrev tidigare. Hus från 50/60 talet med 2or i.

Ja i Åkerberga kan man väl inte bo... ;)

Hade du ett nr på Grimsag. eller Gulddragargr.?

• Anonym

bumpar denna tråd!

jag ska eventuellt få en hyresrätt i Råcksta och vill gärna veta vad ni anser om mina två alternativ!

antingen en hyresrätt på multrågatan eller en hyresrätt på kannljutargränd. lyan på kannljutargränd tillhör ett nybygge ifrån år 2006 - vilket jag tycker låter bra och fasaden är jättefin och modern när jag tittat på google maps.

men jag blev lite osäker när jag såg här i tråden att en del inte rekommenderar kannljutargränd..
    jag undrar vilket alternativ ni tror är bäst? och med bäst menar jag lugnt, trevligt med bra grannar osv. :)

tacksam för svar!

Svar på tråden Bo i Grimsta, är det ok