• Anonym (deppig)

Varför lever man?

Är det nån mer än jag som funderar över varför man lever detta livet?

Jag har sambo och ett barn och hundar. Var deprimerad våren -09 och åt medicin ett år då. Jag känner att jag är på väg däråt igen. Och mina tankar är inte roliga.... När det är som värst så tänker jag att sambon och dottern skulle ha det bättre utan mej....

Dagarna som är bra är färre än dagarna när allt är skit. Det räcker med en liten motgång så går jag ner mej. Tvättmaskinen eller bilen trasig eller nåt annat. Det är ALLTID nåt som jävlas. OOch nu har jag ställt till det själv, inte medvetet men ändå.... Var helt arbetslös från förra januari till september och har då inte haft en tanke på att deklarere på kassakorten när jag tagit ut föräldrapenning! Så nu ska det utredas om jag ska betala tillbaks 36 dagar. Vi har aldrig pengar över till nåt. Vi betalar våra räkningar så som el hyra och telefon och sånt och sen köper vi mat och så är pengarna slut. Då kan det vara många många dagar kvar tills det är dags för lön igen. Vi har ingen möjlighet att spara eller så. Och så kanske jag måste betala tillbaks 36 dagar till facket..... Eller kanske. Det kommer ju att bli så men var fan ska jag få tag i dom pengarna då?! Jag tog ju ut föräldrapenning under den där tiden för att vi överhuvudtaget skulle klara oss...... Fan vad klantigt av mej!

Jag ångrar inte min dotter! MEN jag undrar över varför jag satte barn till denna jävla värld. En värld som bara är till för folk som har pengar. Vilket vi inte har och aldrig kommer få. Varför ville jag skaffa barn till en sån värld? Hon kommer ju få leva samma usla liv som jag själv gör. För hur stor är chansen att hon lyckas få ihop pengar? Ja visst, skaffa en utbildning som ger ett välbetalt jobb. Det kan hon ju göra. Men jag. jag har inte råd att börja plugga igen. jobbar inom vården och det blir man ju inte rik på direkt.

Usch..... Jag skulle nog inte kunna ta livet av mej men jag förstår på ett sätt dom som faktiskt gör det.
    Finns det fler som tänker och känner som jag? Eller är jag bara så helt dum i huvudet som känner såhär?

• Svar på tråden Varför lever man?
  • Anonym (Mmmm)

Förstår exakt va du menar. Ska jag va ärlig så tänker jag på det just nu..

• Anonym (deppig)

tänker på varför man lever? Hur resonerar du då?

Svar på tråden Varför lever man?