• vist

Astrid Lindgrens värld, tips om boende!

Äntligen skall vi bege oss till Astrid Lindgrens värld, hade tänkt mig nu i maj (försäsong) och blivit tipsad om 2 dagar. Fastnade för deras olika paketpriser, men var dock för sent ute med deras egna campingpaket

Ni som varit där, tipsa mig gärna om ALLT!!!! Speciellt boende förrutom campingen!

Ni som varit där tidigare på försäsong, visst räcker det med som det står 15 olika aktörer i parken, högsommar har jag hört att det är kaotiskt!

• Svar på tråden Astrid Lindgrens värld, tips om boende!
  • Dixie

vi var på ALV maj 2009 och det räckte gott och väl med de aktörer som fanns på plats i parken - fast vi tyckte det räckte med en dag, just eftersom det inte är så mycket teatrar och skådespelare i parken. 

vi hyrde en stuga i närheten - just nu kommer jag inte ihåg vad det hette - men det finns mycket stugor runt omkring.........  

• vaim

Saltkråkan inne på Astrid Lindgrens värld rekommenderar jag verkligen. Man åker runt nästan som sagoslottet på Liseberg. Kan vara lite kö men det är det klart värt. Uppskattat för stora och små.

• kattengustav

Ring till turistbyrån så kan dom säkert hjälpa er. Finns många stugor runt omkring Vimmerby som man kan hyra.

• mady

Karaktärshotellet är jätte trevligt

• Camilla D

Vi har varit både under högsäsong och försäsong. Jag tycket faktiskt man saknade en hel del teatrar i maj. Mina barn älskar tex Karlsson på taket,  nu var vi sista dagarna i försäsongen så de repterade Karlsson, Madicken och en del andra  också, men då var inte "huvudpersonerna" ombytta, så det blev lite fel.
    Jag hade valt att åka när alla teatrar är igång, tycker det är mer värt det då.

• fritzie76

Oxgården. Ligger 5 min gångavstånd från ALV. Supermysigt med stugor som sitter ihop i längor. Innegård där barnen kan leka och där man kan grilla på kvällarna. Vi ska åka dit för tredje gången nu i sommar.

• Elli47

Vi bodde på Söderhult, kanske 10 km från parken, trevligt ställe med trevligt värdpar, rekommenderas! Vi nöjde oss med en dag i själva parken, det räckte, vi var inte där under högsäsong.

• mandelblomma

jag håller lite med om att man kan sakna en del teatrar på lågsäsongen, men det är lite beroende på ålder på barnen iofs.
    Vi har bott på Pippihotellet, Kullagården i Mariannelund och på Ronjahotellet. Alla tre är bra.

• LoveMyFamily

Pippis hotell rekommendera jag. Häftigt miljö.

ALV är underbart, vill gärna åka dit igen (har varit där 2 ggr)

Svar på tråden Astrid Lindgrens värld, tips om boende!