• Anonym

Familjerättsbyrån - helt tandlös?

Finns det någon här som blivit hjälpt av samarbetssamtal? Jag hoppas att så är fallet men jag känner mig besviken på våra. Här på FL läser man ofta "ta upp det i familjerätten så ska du få se..!". Men oss lät de bara "diskutera" (bråka/gråta etc) lite men sa inget i princip, speciellt inget konkret som hjälpte. Exet bryr sig ändå inte om vad som sades där eftersom "det inte finns på papper ändå". Mao man behöver inte samarbeta så länge det inte finns ett kontrakt typ, detta trots gv. Och vad ska famrätten göra - säga till honom på skarpen eller? Vad kan hända? Inget känns det som.

Några som har tankar och råd?

• Svar på tråden Familjerättsbyrån - helt tandlös?
  • Familytime

Familjerätten ska vara en plats för er att samarbeta, de som jobbar där ska vara objektiva och leda samtalet. Inga pekpinnar, inga tillsägelser, ansvaret för barnen ligger hos er föräldrar. Annat är det i tingsrätten, det är DÄR nån talar om hur det ska vara.

• Anonym

Jo jag förstår det och det är absolut min önskan att det ska vara så på famrättsbyrån. Tyvärr blir det vi eventuellt säger där inte verklighet eftersom exet låtsas att det aldrig hänt.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-18 21:38:59 följande:
    Jo jag förstår det och det är absolut min önskan att det ska vara så på famrättsbyrån. Tyvärr blir det vi eventuellt säger där inte verklighet eftersom exet låtsas att det aldrig hänt.
    Ni kan skriva juridiskt bindande avtal om boende och umgänge på familjerätten om ni ber dem om det och är öerens Vad är det ni inte kan komma överens om? Hur gammalt är barnet?.
Svar på tråden Familjerättsbyrån - helt tandlös?