• Lizzan89

Affären är stängd och ni är sjuuukt sugna på något sött och gott. Vad gör ni?

Alla era bästa tips nu, för jag håller på att bli tokig här hemma!
    Är såå sugen på nåt gott och sött, typ choklad eller något. Affären är stängd och jag har inget godis eller så hemma.

Tänkte baka muffins bara för att jag älskar muffinssmet, men jag är inte ett dugg sugen på själva muffinsarna ;P

Vad gör ni när detta händer er?? Jag kommer snart sätta mig och äta med en sked direkt ur sockerpåsen , så illa är det ;P

• Svar på tråden Affären är stängd och ni är sjuuukt sugna på något sött och gott. Vad gör ni?
  • ToK

Jag bakar chokladkola!
    50g smör
    1 dl socker
    1 dl sirap
    3-4 msk kakao
    1 msk mjöl

Det tar max 5 minuter att blanda ihop, sen kokar jag det i typ 5 minuter och sen äter jag kolasmeten! Orkar inte vänta på att den ska stelna. Supergott verkligen!!

• Lizzan89

joo, fast jag måste ha grädde eller glass till det annars blir det för mäktigt :P och det har jag ju inte! typiskt... ;P

• GrönaDruvan

Haha.. När jag var liten älskade jag äggula med massa socker, som man vispade poröst. Typ äggtoddy. Sött och gott!

• Lizzan89
    ToK skrev 2011-02-18 21:41:48 följande:
    Jag bakar chokladkola!
    50g smör
    1 dl socker
    1 dl sirap
    3-4 msk kakao
    1 msk mjöl

Det tar max 5 minuter att blanda ihop, sen kokar jag det i typ 5 minuter och sen äter jag kolasmeten! Orkar inte vänta på att den ska stelna. Supergott verkligen!!
    ååh, det lät rikigt gott!! Vet att mcdonalds chokladsås smakar chokladkola och den är såå god! :D
    och jag har ju allt det där hemma också, wihooow!
  • Lizzan89
    GrönaDruvan skrev 2011-02-18 21:42:46 följande:
    Haha.. När jag var liten älskade jag äggula med massa socker, som man vispade poröst. Typ äggtoddy. Sött och gott!
    Ja det gillade jag med. Men det är jag trött på, nu måste det vara en färdig sockerkakssmet istället :P haha
  • ToK
    Lizzan89 skrev 2011-02-18 21:43:11 följande:
    ååh, det lät rikigt gott!! Vet att mcdonalds chokladsås smakar chokladkola och den är såå god! :D
    och jag har ju allt det där hemma också, wihooow!
    Det är verkligen superlätt och går så himla snabbt! Bara att blanda ihop i en kastrull, koka lite snabbt, hälla över i en skål och äta!
    Men det är beroendeframkallande - så jävla gott ;) Du kan bli sittandes med den där kolan många nätter, haha!
  • AnnelieE

Vanlig kola. Enkelt snabbt och jätteseött :)

Svar på tråden Affären är stängd och ni är sjuuukt sugna på något sött och gott. Vad gör ni?