• Marie J

Larmet sitter kvar på nyinköpta kläderna

Kommer precis från Åhlens där jag köpt nya ytterkläder till min son. Nu ser jag att larmdosan sitter kvar!!! :-O
    Borde inte larmet gå igång när vi lämnade affären???
    Hur 17 får jag bort dosan utan att kläderna skadas eller ännu värre - kan inte någon färg utlösas om man försöker få bort den??

Jag orkar inte åka in till stan igen bara för att ta bort den SUCK!

• Svar på tråden Larmet sitter kvar på nyinköpta kläderna
  • Lincon

Gå till närmsta butik med kvittot och förklara situationen och be dem ta bort larmet. Om du har en kraftig magnet kan du annars ta bort larmet själv om det är ett sådant larm som avlägsnas med magnet, annars bör du inte försöka själv!

Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • Marie J
    Lincon skrev 2011-02-19 15:40:34 följande:
    Gå till närmsta butik med kvittot och förklara situationen och be dem ta bort larmet. Om du har en kraftig magnet kan du annars ta bort larmet själv om det är ett sådant larm som avlägsnas med magnet, annars bör du inte försöka själv!
    Tänkte oxå om jag skulle gå till en annan butik, en som ligger nära men dom skulle väl tro att jag snott kläderna!

Problemet är att jag inte har kvar kvittot för att jag var där med en kompis o handlade som har rabatt och då handlade vi fler saker o hon behöll kvittot.

Så jaaa den historien tror jag ingen skulle gå på om jag skulle gå till en annan affär då skulle dom verkligen tro att jag snott kläderna. Lite komiskt faktiskt...!

Självklart kan jag ta kvittot av henne men vi bor va 7 mil ifrån varandra så det är inte varje dag vi ses direkt + att det är en bit för mig sen att åka in till stan.
  • PearlA

Be kompisen posta kvittot? Det tar ju bara någon dag med posten... 

• TheReLe

Be henne faxa eller scanna av kvittot eller lägga på posten?
    Det hände mig en gång på hm, förmodligen köpte jag så mkt saker att larmet doldes av det, för det tjöt ju aldrig när jag gick ut.. Däremot när jag rusade tillbaka med kvittot och stövlarna i högsta hugg tjöt det rejält!!

• Renesmee
    Marie J skrev 2011-02-19 15:49:06 följande:
    Tänkte oxå om jag skulle gå till en annan butik, en som ligger nära men dom skulle väl tro att jag snott kläderna!

Problemet är att jag inte har kvar kvittot för att jag var där med en kompis o handlade som har rabatt och då handlade vi fler saker o hon behöll kvittot.

Så jaaa den historien tror jag ingen skulle gå på om jag skulle gå till en annan affär då skulle dom verkligen tro att jag snott kläderna. Lite komiskt faktiskt...!

Självklart kan jag ta kvittot av henne men vi bor va 7 mil ifrån varandra så det är inte varje dag vi ses direkt + att det är en bit för mig sen att åka in till stan.
    Då gör du så att det finns ett nummer på kvittot..tror det står helt enkelt nummerkvitto.
    Ta dom siffrorna. Ring sedan till den butiken det var i. Så kan dom leta upp det kvittot. Eftersom det var deras misstag får dom ordna så ( ringa) att du kan komma till närmaste butik.
  • Marie J
    Renesmee skrev 2011-02-19 15:54:30 följande:
    Då gör du så att det finns ett nummer på kvittot..tror det står helt enkelt nummerkvitto.
    Ta dom siffrorna. Ring sedan till den butiken det var i. Så kan dom leta upp det kvittot. Eftersom det var deras misstag får dom ordna så ( ringa) att du kan komma till närmaste butik.
    Aha.... är det sant?? Vore ju super i så fall. Ska kolla upp saken bums! Tack tack Tack :)
  • la Demoiselle Snorque

Jag jobbar i butik och tyvärr glöms larm ibland. Som tur är händer det inte ofta men jag har haft kunder som kommit in med kvarglömda larm. Jag tar för givet att dom inte snott kläderna, de som stjäl har sina knep att fixa det på egen hand om man säger så. Jag skulle rekomendera dig att gå tillbaka till just den butiken för det är inte alltid man kan ta bort andra butikers larm. Vi kan te x inte ta bort Lindex larm. Be om kompensation, det tycker jag är en självklarthet att ge då det är vårt misstag.

• Marie J

Update:

Min sambo var inne igår (vi fick tag på kvittot) o skulle ta bort larmet. Det tjöt som f-n när han skulle in i affären tydligen, dom bad väl lite halvt om ursäkt o sa att sånt brukar nästan aldrig hända o skrattade lite.
    Ingen ersättning.

Svar på tråden Larmet sitter kvar på nyinköpta kläderna