• Modgun

Vällingfråga.

Lilleman blir 6 månader den 25. Han äter mat väldigt bra så ersättningen känns överflödig nu, det är bara två-tre flaskor som han dricker endå. Tror ni jag kan börja smyga in lite välling i ersättningen redan nu?

• Svar på tråden Vällingfråga.
  • Kazeer

Mina barn har haft ersättning som en del av kosten fram tills de varit 1 år. Välling har de fått på kvällen från ca 7 månaders ålder.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer

Första barnet fick nog någon Semper-välling. Andra barnet fick Nestlés Godnatt-välling och jag har för mig att det är en (mild) havrevälling.

Och precis som du skriver att du funderar på att göra, så blandade vi välling i ersättningen i ökande mängd för att låta barnens magar vänja sig.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Modgun
    Kazeer skrev 2011-02-19 15:45:01 följande:
    Första barnet fick nog någon Semper-välling. Andra barnet fick Nestlés Godnatt-välling och jag har för mig att det är en (mild) havrevälling.

Och precis som du skriver att du funderar på att göra, så blandade vi välling i ersättningen i ökande mängd för att låta barnens magar vänja sig.
    Tror du 50/50 skulle fungera bra?
    Med dottern så totalvägrade hon ersättning från 5,5 mån ålder, då ville hon bara ha riktig mat och välling. Så detta är helt nytt för mig.
  • Kazeer
    Modgun skrev 2011-02-19 15:46:34 följande:
    Tror du 50/50 skulle fungera bra?
    Med dottern så totalvägrade hon ersättning från 5,5 mån ålder, då ville hon bara ha riktig mat och välling. Så detta är helt nytt för mig.
    Jag har börjat med 25-75 och sedan ökat till 50-50 och därefter 75-25 och till slut enbart välling. Men jag kanske är överdrivet försiktig. Om 25-75 funkade utan att barnets mage protesterade så tog jag 50-50 nästa gång osv.
  • Modgun

Gav lilleman en flaska 50/50 nu och han älskade det verkligen. Han somnade dock med flaskan i sömnen, är det vanligt? Hans storasyster gjorde aldrig så.

• Kazeer
    Modgun skrev 2011-02-19 16:04:38 följande:
    Gav lilleman en flaska 50/50 nu och han älskade det verkligen. Han somnade dock med flaskan i sömnen, är det vanligt? Hans storasyster gjorde aldrig så.
    Jag tror i alla fall inte att det är ovanligt.
Svar på tråden Vällingfråga.