• Pebbels1

"Plastfilm med tryck" att klä in kylskåp för en snyggare front

Hej
    Vill göra nåt åt mitt trista vita kylskåp härhemma. Är det nån som vet om man kan måttbeställa en plastfilm el. liknande med tryck på, och i så fall var kan man hitta det?
    Tacksam för svar

• Svar på tråden "Plastfilm med tryck" att klä in kylskåp för en snyggare front
  • jassikan

Sök på fönsterfilm på Google så hittar du en del. Många reklambolag som gör bildekor och skyltar etc. gör sånt, men det kan kanske vara svårt att hitta bolag som gör det åt privatpersoner.

Du behöver troligen film som är självhäftande. Den statiska kan bli ställa till med problem om du ska runt hörn och kanter.
    Men varför inte köpa sådan som finns på metervara? Finns ju en del som är drygt 67 cm breda. Vill du inte täcka hela utan bara skapa motiv/mönster så kan du ju använda andra bredder, smalare.

• jassikan

Eller så köper du självhäftande väggdekorationer, någon stor variant eller en med många delar, då kommer du nog inte att tänka på att kylskåpet är vitt

• Kinya

Hur ser kylen ut när man tagit ner filmen igen? Vi bor i hyresrätt och då får inte kylen förstöras av platsfilmen.

• Mamsis

Man kan ju annars köpa vanlig självhäftande plast som finns en en mängd frger och mönster. Eller måla den med lackfärg alt lämna in för sprutlackering. En del billackerare lackerar även kylar/frysar.

Har man pengar att lägga ner kollar man här: http://www.karinolsson.com/ 

• jassikan

Vet inte riktigt varför jag snöade in på fönsterfilm. Fick på något lustigt sätt för mig att du ville se det vita också *ler* och med fönsterfilm som inte är heltäckande kan man ju göra det.

Men dekorplast/självhäftande plast eller fönsterfilm (en del är heltäckande och har färger och motiv) på metervara eller färdiga rullar, om längden räcker, borde fungera. Kolla vad som finns, så kanske du slipper specialbeställa.

• beami

Kolla http://www.ferm-living.com/ - dom har snygga wallstickers som kan anpassas i storlek sen om man känner sig lite kreativ så finns det plastfilm på metervara på det flesta tapetaffärer/måleriaffärer, numera finns det plastfilm som är statisk dvs. dom sitter utan klister så man behöver inte vara nervös för att det ska skada ytan under.

• Blodymary

www.grattistillfredag.se säljer folie för alla mått
    Jag har klätt in kyl,frys, alla skåpluckor och kakel i köket i pianoblanktsvart. Jag bor i hyreslägenhet och kan ta bort det när jag flyttar-supersmart!
    Där har jag även köpt frostade fönster och wallies. Hemsidan är inte ute, men man kan maila och beställa det man vill ha  

Svar på tråden "Plastfilm med tryck" att klä in kylskåp för en snyggare front