• brallison

Mat till dopfest

Hej!
    Vi ska döpa vår dotter i juni och börjar planera för den dagen, men nu tänker på vad man ska ha för mat på dopkalaset. Jag vill helst inte ha de vanliga och tråkiga pastasallad eller smörgåstårta men vad annars kan man ha? Förutom vanlig tårta och kaffe, förstås. Har ni några ideer? Tackar för vilka som helst tips!

• Svar på tråden Mat till dopfest
  • Fija m 2 pojkar

Läste i senaste numret av Buffé att wraps är hett! Det är enkelt att förbereda och man kan göra olika varianter.

• La Lola

Grillbuffé o potatissallad?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • brallison
    La Lola skrev 2011-02-19 18:23:42 följande:
    Grillbuffé o potatissallad?
    Nä, vi ska ha fest i kyrkans lokal, så jag tror inte att vi kan grilla där
    Men wraps-idé var intressant.
  • La Lola
    brallison skrev 2011-02-19 19:40:58 följande:
    Nä, vi ska ha fest i kyrkans lokal, så jag tror inte att vi kan grilla där
    Men wraps-idé var intressant.
    Jaha! 
    Det kanake är olika hur lokalen ligger men här där vi bor hade det varit möjligt.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • brallison
    La Lola skrev 2011-02-19 19:51:47 följande:
    Jaha! 
    Det kanake är olika hur lokalen ligger men här där vi bor hade det varit möjligt.
    Jag förstår Men för oss blir det ganska nära stan, så ingen plats för grill, tyvärr Tack för tips i alla fall!
  • Niiskuneiti

Buffé är väl en klassiker? Då får ni ju ta lite sånt som passar er. Vi kommer att bjuda på det och bla ha kallskuret renkött och rökt fisk då det är helt i enighet med mitt ursprung.

Förlsag är tex västerbottenspaj, potatissallad, kycklingspett, ostar, grönsallad och varför inte små wraps?

Man kan ju variera hur mycket som helst, det beror ju på hurdan "stil" man själv har och vill ha på dopet samt på hur mycket det får kosta.

Svar på tråden Mat till dopfest