• ÖNadja

Hur gammal är självaste "Karlsson på taket"?

Vi lånade Astrid Lindgrens "Karlsson på taket" i veckan och jag och min sambo började prata om hur gammal Karlsson egentligen är.

Vi kom inte fram till nåt.

Vet du hur gammal han är?
    Eller, hur gammal är han för dej?

• Svar på tråden Hur gammal är självaste "Karlsson på taket"?
  • Sannlycke

Jösses, den frågan har jag själv klurat på. Tror det är meningen att han ska vara "ålderslös", i kroppen är han som en småfet 13 åring, men i sättet är han ju liksom gubbe, eller en dryg och omogen 30 åring, skitssvårt. Hoppas du får svar!

• Luulu

Usch nu väckte du gamla minnen, jag har alltid varit rädd för den där typen! Haha komiskt nog eftersom det faktiskt är en barnfigur!

För mig är han varket ett barn eller en gubbe utan något mittemellan, inte heller medelålders, inte mänsklig med andra ord, alltså en konstig typ, han har ju både barn och gubbdrag, kolla in påbörjan på flinten liksom!

Skulle vara kul att veta vad han faktiskt ska föreställa!! :P

Mamma till Wilde 091230 & en till i magen - louisevestin.blogspot.com/
  • milla2

åh denna fråga undrar jag med på, ska bli intressant å se svaren.. jag vet inte vad jag ska skriva för ålder.. 

• ÖNadja

Ja kan heller inte sätta en ålder, för han är ju verkligen allt och ingenting. Det är ju fantastiskt ändå att dom har kunnat göra han "ålderslös". Glad

Men nån kanske har en uppfattning. Glad

• Granitmorsan

Han som spelar "Karlsson" i filmen heter Mats Wikström och är född 1964.

Filmen är inspelad 1974, alltså är han 10 år.

(wikipedia)

• carbe

Har också tänkt på det.... Alltså han kan lika gärna vara 10 el 30....

• paloma84
    Granitmorsan skrev 2011-02-19 19:38:30 följande:
    Han som spelar "Karlsson" i filmen heter Mats Wikström och är född 1964.

Filmen är inspelad 1974, alltså är han 10 år.

(wikipedia)
    En tioårig Mats Wikström med en omgjord lernäsa och dubbad av  Jan Nygren...
    Hm.. Ålderslös...
  • Boothwalker
    Veladis skrev 2011-02-19 21:34:06 följande:
    Han är ju i sina bästa år. Det säger han ju själv.
    Precis =)

Åldern ska nog inte spela nån roll. Han spelas ju av en pojke och rösten är en mans. Dessutom är han ju tunnhårig...
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • ÖNadja
    Veladis skrev 2011-02-19 21:34:06 följande:
    Han är ju i sina bästa år. Det säger han ju själv.
    haha, så sant. Glad
Svar på tråden Hur gammal är självaste "Karlsson på taket"?