• Anonym

Min son har små utslag, ser ut som kondylomvårtor, på snoppen!! Vad kan detta vara!?

Det ser ut som vårtor ungefär och jag blev såklart SKITRÄDD att det ska vara typ kondylom, han är bara FEM ÅR!!
    Har inte sett nåt liknande innan, så jag har inte en aning om vad det kan vara. Kan det vara nåt annat vanligt?
    De sitter på undersidan av snoppen och sen ett par på pungen.
    De kliar inte säger han.
    Vad kan detta vara???

Snälla någon, svara snabbt...

• Svar på tråden Min son har små utslag, ser ut som kondylomvårtor, på snoppen!! Vad kan detta vara!?
  • Marleen

värmeutsag...

eller kanske herpes... de har vi ju alla, bara att de inte bryter ut på alla. min väns son har det, fast vet inte om de just e på snoppen, de kommer lite var stans...

• Anonym
    Marleen skrev 2011-02-19 20:11:03 följande:
    värmeutsag...

eller kanske herpes... de har vi ju alla, bara att de inte bryter ut på alla. min väns son har det, fast vet inte om de just e på snoppen, de kommer lite var stans...
    Det är som små knoppar liksom, så tror inte det är värmeutslag, de brukar inte stå ut väl? Som små mogna finnar typ.
    Herpes bryter väl inte ut i underlivet hur som helst?? Det är väl enbart munsår isf??
  • Marleen
    Anonym skrev 2011-02-19 20:13:26 följande:
    Det är som små knoppar liksom, så tror inte det är värmeutslag, de brukar inte stå ut väl? Som små mogna finnar typ.
    Herpes bryter väl inte ut i underlivet hur som helst?? Det är väl enbart munsår isf??
    herpes kan bryta ut vart som hellst när som hellst...men vet i o för sig inte till 100% om könsherpes gör det men förövrigt kan det göra det iaf...

det kan inte vara finnar då? om han varit varm o lite fuktig på snoppen o där den legat mot pungen så det faktiskt blivit små finnar?
  • Kyanita

Kondylom liknar mer vårtor än finnar så det låter ju inte som det. Kan det vara svullna talgkörtlar? De ser nästan exakt ut som finnar.

• Anonym
    Kyanita skrev 2011-02-19 20:15:32 följande:
    Kondylom liknar mer vårtor än finnar så det låter ju inte som det. Kan det vara svullna talgkörtlar? De ser nästan exakt ut som finnar.
    Kondylom kan se ut som typ finnar med vita prickar på toppen... Har sett det själv, så de behöver inte se ut som vanliga vårtor som man kan ha på fötter eller händer.

Talgkörtlarna sitter väl enbart på olonet och inte hela förhuden och pungen?
  • Anonym
    Marleen skrev 2011-02-19 20:15:20 följande:
    herpes kan bryta ut vart som hellst när som hellst...men vet i o för sig inte till 100% om könsherpes gör det men förövrigt kan det göra det iaf...

det kan inte vara finnar då? om han varit varm o lite fuktig på snoppen o där den legat mot pungen så det faktiskt blivit små finnar?
    Jo, munherpes kan göra det, det vet jag, men inte könsherpes. Det måste ju komma till genom smitta, kontakt på nåt sätt. Typ att jag skulle haft det under förlossningen eller liknande, men jag har inte herpes...
  • Kyanita
    Anonym skrev 2011-02-19 20:16:56 följande:
    Kondylom kan se ut som typ finnar med vita prickar på toppen... Har sett det själv, så de behöver inte se ut som vanliga vårtor som man kan ha på fötter eller händer.

Talgkörtlarna sitter väl enbart på olonet och inte hela förhuden och pungen?
    Nä, de sitter väl på hela? Har aldrig sett kondylom med vita prickar men då lärde man sig något nytt! Vad bra! Hoppas att det löser sig!
  • Anonym
    Kyanita skrev 2011-02-19 20:18:58 följande:
    Nä, de sitter väl på hela? Har aldrig sett kondylom med vita prickar men då lärde man sig något nytt! Vad bra! Hoppas att det löser sig!
    Sitter talgkörtlar på hela snoppen och pungen? Jag har inte en aning..
    Jag hade kondylom när jag var väldigt ung tonåring som aldrig brutit ut igen, de såg ut som små små finnar, lite vita på toppen vill jag minnas...
    Tack, jag hoppas verkligen det löser sig med.
  • kaosmaskinen

Tror inte det handlar om varken herpes eller kondylom:) 

Milier kanske?

Det var en tråd tidigare med en orolig mamma som trodde det var kondylom, hon fick lugnande besked från BM, ska kolla om jag hittar den.

• Anonym
    kaosmaskinen skrev 2011-02-19 20:22:52 följande:
    Tror inte det handlar om varken herpes eller kondylom:) 

Milier kanske?

Det var en tråd tidigare med en orolig mamma som trodde det var kondylom, hon fick lugnande besked från BM, ska kolla om jag hittar den.
    Milier?? vad är det?
Svar på tråden Min son har små utslag, ser ut som kondylomvårtor, på snoppen!! Vad kan detta vara!?