• Oreos

Magsjuka uppehåll i 30 timmar sen börja igen?

Någon som varit med om det?
    Sonen är precis inne på rond två efter att ha varit 'frisk' sen igår morse.

Hur var det för er, andra gången lindrigare eller värre? Hur länge höll det i sig?

Ge lite hopp till en desperet mamma..

• Svar på tråden Magsjuka uppehåll i 30 timmar sen börja igen?
  • Isalel

Min tjej hade så för 3 veckor sedan, gick 24 timmar, sen en kräka, sen inget mer, i fyra dagar?!
    Skumt men det var bara att fortsätta med skonsam kost och vänta och vänta....

• Oreos
    Isalel skrev 2011-02-19 22:02:42 följande:
    Min tjej hade så för 3 veckor sedan, gick 24 timmar, sen en kräka, sen inget mer, i fyra dagar?!
    Skumt men det var bara att fortsätta med skonsam kost och vänta och vänta....
    Oj! men bara en kräka per dag? hade hon ont i magen?
  • Oreos
    hon mot strömmen skrev 2011-02-19 22:01:56 följande:
    Kan bara säga att det går ett gäng olika magsjukor på en gång just nu.
    Mm, har hört det. det här är den andra magsjukan detta år..
  • Isalel
    Oreos skrev 2011-02-19 22:03:34 följande:
    Oj! men bara en kräka per dag? hade hon ont i magen?
    Näpp, men så fort vi trodde hon var frisk så kom en repris :) Men hon var pigg och glad däremellan...skitskumt! Inga diarréer heller.
  • Oreos
    Isalel skrev 2011-02-19 22:07:58 följande:
    Näpp, men så fort vi trodde hon var frisk så kom en repris :) Men hon var pigg och glad däremellan...skitskumt! Inga diarréer heller.
    Jag håller tummarna att det är så för sonen nu, jag orkar inte en vaken natt till... (trött)
    Sonen har inte heller diarré, jag har väntat och väntat på att det ska komma men det verkar som han gjorde bort det förra gången, då hade han det i en vecka efter kräket gått över..
  • MeandHim

Jag kräktes en måndag, på fredagen började det om fast andra vägen. Var skitdålig bokstavligt talat.

• AnnelieE

Man kan ju återsmitta sig själv. Om man fått viruset på något i hemmet, blir frisk och får i sig det igen t.ex.

• Ellikapellika

Är det Calici, vinterkräksjukan, så är det inte alls ovanligt att man tror man är frisk, men så kommer ett återfall efter några dagar.
    det betyder inte att man blivit återsmittad utan bara att man helt enkelt inte var helt frisk.

Sen florerar flera olika virus i samhället samtidigt så om man hunnit tillbaka till jobb/skola/dagis kan man mycket väl blivit smittad med ett annat virus.

Har man varit smittad av Calici så är man immun i 14 dagar upp till 3 månader mot just den specifika stammen, men eftersom det florerar fler stammar så kan man bli smittad av någon annan stam.

Svar på tråden Magsjuka uppehåll i 30 timmar sen börja igen?