Ni som varit långtidssjukskrivna och börjat arbetsträna...
...ja, hur har det gått?
Jag har varit sjukskriven i många år och för ca tre veckor sedan började jag arbetsträna. Det har varit en stor omställning och stundtals väldigt jobbigt, men eftersom det ännu bara är två timmar om dagen så har jag ändå bitit ihop och lyckats ta mig igenom dessa tre första veckor. Det har t o m kännts ganska bra stundtals. Som om jag är på väg liksom.
MEN...nu ikväll har jag haft såna känningar av panikångest. Har genom åren lidit av svårt panikångest men blivit mycket, mycket bättre med hjälp av medicin. Men nu, för första gången på över ett år, sitter jag här och känner mig mer och mer som jag gjorde innan jag åt medicin.
Är det kört nu? KOmmer jag aldrig att klara av att arbeta? Eller är det kanske så att jag behöver höja dosen på min medicin. Tror ni det skulle kunna hjälpa? Svårt för er att veta, såklart. Får ta och ringa VC och boka en läkartid.
Men jag blir så ledsen. Orkar inte börja må dåligt igen.
NI andra som har arbetstränat, hur gick det? Hur länge arbetstränade ni och förändrades er hälsa under arbetsträningen. Isåfall till det sämre eller bättre?
Har så många tankar och orosmoln just nu...